Hoek zadel is toch echt wel belangrijk!

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Qua zadel heb ik na veel fiziks gehad te hebben nu een sinds anderhalf jaar een berk lupine op de racer en een berk lupine padden op de mtb.
Ik blijf het bizar vinden dat ik met die zadel echt helemaal niets voel zelfs niet als ik de volgende dag opstap.

Wat ik sinds vorig jaar ook heb aangepast. Ik heb ook snel last van mijn onderrug. De zadelhoogte 0.88 x BBL min 1,5cm
Dan zit ik stabieler en heb ik veel minder last van mijn rug.

Daarnaast de zadelstand zo ik niet verschuif in mijn geval de neus net ff een 1 a 2mm omhoog. En ga niet te kort zitten, dat is een veel gemaakte fout door de lange West Europeaan.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat zijn dure zadeltjes zeg! :o
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ad58 schreef: zo 21 juni 2020, 07:07 Dat zijn dure zadeltjes zeg! :o
Sow! Inderdaad.... maar als het je problemen met zitten oplost is het dat wel waard lijkt me.

Ik heb lang met een goeie ouwe Rolls gereden. Geen pijn, maar wel dof gevoel in het vooronder. Totdat ik een van de eerste Specialized Body Geometry zadels kocht. Dat zadel heb ik nog steeds. Fantastisch voor mij. Het was ook duur, maar het fietscomfort neemt erg veel toe en dat zadel gaat erg lang mee. Dus tsja als het vijftien jaar meegaat is het wel een paar centen waard.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat is waar! En ik heb weer goede ervaringen met die Selle Italia's flow gel max(of zoiets)
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Vriend van mijn had er 1 gekocht en ik had de grootste mond dat het nooit lekker kon zitten.
Totdat ik het ging proberen......

En als je fiets valt is het zadel waarschijnlijk stuk omdat het dek gelijmd zit.
Na anderhalf jaar op de racer ook wat scheurtjes dat is dan na zo,n 7 a 8k km.

Dus koop ze ook vooral niet als het erg veel pijn doet als het een keer kapot gaat.

Het zou van mijn ook gewoon 20 of 30 gram zwaarder mogen het dek alleen weegt 38gr. Als dat 60 wordt vind ik dat ook prima. Maar ze zeggen zelf dat het comfort dan minder wordt. Kan natuurlijk.
Plaats reactie