Schijfrem slaat vast...?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Elvander schreef: ma 29 juni 2020, 23:13 Waar woon je?
Apeldoorn.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ok dan kan ik je helaas niet helpen met mijn ontluchtingssetje voor formula.
Mocht je in de buurt van Wageningen komen dan mag je m komen lenen.
Anders is de ali-link niet zo gek.

Overigens is een formula bleedkit vrijwel gelijk aan een avid/sram bleedkit als ik me niet vergis.
Laatst gewijzigd door Elvander op di 30 juni 2020, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Deze zou moeten werken, althans hier ben ik ooit mee begonnen met een R1 setje.

#Aliexpress € 8,77 25%OFF | Dot Olie Bleed Kit Tool Voor Avid Schijfrem Juicy 1 3 5 7 9 Elixir Code Rx R Cr xo Xx Sram Carbon Trail Formule
https://a.aliexpress.com/_B1WpQZ

Voor iets meer geld koop je in NL een setje en dan kun je natuurlijk sneller aan de gang.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik ga overleggen, is niet mijn fiets namelijk
Dank vd adviezen !
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Jan the Man schreef: ma 29 juni 2020, 16:15 Als het Avid of Sram remmen zijn zou sticky pistons wel eens de boosdoener kunnen zijn,

Ciao,
Jan
daar moest ik ook gelijk aan denken
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Oli4k schreef: ma 29 juni 2020, 22:18 Klinkt toch mogelijk als vocht in de olie. De olie wordt warm, het water gaat koken, zet uit, alles gaat aanlopen waardoor het nog heter wordt, verder uitzet en dat zet de boel vast. Met een paar keer remmen op de stoep voor de deur simuleer je dat alleen niet. Moet je echt een stuk voor helling af rijden met de vingers flink op de rem. DOT 4 (formula) en DOT 5.1 olie trekken sowieso vocht aan en moeten ongeveer jaarlijks ververst. Het schijnt dat een paar % water in het systeem het kookpunt van de olie al halveert. En het systeem kan vanbinnen gaan roesten. Dat los je alleen op door een en ander te vervangen. Maar ik zou altijd eerst bleeden en kijken of het dan nog zo is.
+1 vloeistof in zijn geheel vervangen en ontluchten zou de truc moeten zijn hierbij.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Oli4k schreef: ma 29 juni 2020, 22:59 8<
Houdt deze in de gaten als je budget beperkt is. Het aanbod wisselt voortdurend maar ze hebben regelmatig remsets erbij staan.
Niet mijn bedoeling om dit topic te kapen maar is die site betrouwbaar? Op www.rczbikeshop.com staan remsets, precies wat ik wil (XT M8000) voor wel heul mooie prijzen. Beetje in de categorie als het te mooi is om waar te zijn...? :~
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Tarwetijger schreef: di 30 juni 2020, 15:25
Oli4k schreef: ma 29 juni 2020, 22:59 8<
Houdt deze in de gaten als je budget beperkt is. Het aanbod wisselt voortdurend maar ze hebben regelmatig remsets erbij staan.
Niet mijn bedoeling om dit topic te kapen maar is die site betrouwbaar? Op www.rczbikeshop.com staan remsets, precies wat ik wil (XT M8000) voor wel heul mooie prijzen. Beetje in de categorie als het te mooi is om waar te zijn...? :~
Betrouwbaarheid is heel aardig maar wachttijden kunnen lang zijn, vooral bij private deals.
Let erop dat die XT rem een hendel en voorrem is voor 67 euro als je de landencode naar NL zet en de achterrem is 70 euro met 10 euro verzenden erbij is dat 147 euro en dan is de deal niet meer heel bijzonder.
Ik heb een XT set bij een andere duitse winkel gekocht voor 125 euro, moet ff kijken welke dat was.
Was bij CNC-Bike setje is daar nu 145 euro dus min of meer vergelijkbaar.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Elvander schreef: di 30 juni 2020, 15:31 Betrouwbaarheid is heel aardig maar wachttijden kunnen lang zijn, vooral bij private deals.
Let erop dat die XT rem een hendel en voorrem is voor 67 euro als je de landencode naar NL zet en de achterrem is 70 euro met 10 euro verzenden erbij is dat 147 euro en dan is de deal niet meer heel bijzonder.
Ik heb een XT set bij een andere duitse winkel gekocht voor 125 euro, moet ff kijken welke dat was.
Was bij CNC-Bike setje is daar nu 145 euro dus min of meer vergelijkbaar.
Thanks, ik heb sowieso nog een paar vraagjes dus maak zelf wel even een topic aan. :-q
Plaats reactie