BMC Agonist VS Speedfox achterbug

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want van de dealer krijg ik geen sluitend antwoord.

Ik heb een BMC Agonist met een alu achterbrug maar wil deze graag upgraden naar een carbon achterbrug. Het blijkt dat de achterbrug bijna net zo duur is als het gehele frame en ze verkopen deze eigenlijk niet aan consumenten. Is alleen bestemd voor garantie gevallen.

Nu is er een achterbrug van een speedfox op m'n pad gekomen maar weet niet zeker of deze onderling te gebruiken is. Alles hebben we opgemeten en die komen overeen.

Afbeelding

Weet iemand of deze achterbruggen hetzelfde zijn?

Thnx alvast voor evt antwoorden

Virgil
Life Is A Dance, Then You Chill!!
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

De montagedelen voor beiden zijn universeel. Dan weet je genoeg toch?
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

En, heb je er iets mee gedaan? Ik ben wel benieuwd.

Ik zag nog dat onderste en bovenste ‘links’ tussen achterbrug en frame worden op die site waar ik naar linkte worden verkocht als zijnde voor de Speedfox en de Agonist. Het enige verschil tussen die fietsen lijkt dus dat de vork en demper een beetje minder veerweg hebben. Zou me ook niets verbazen want wie gaat er nou een dure nieuwe mal laten openen voor zo’n marginaal verschil?
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Hi oli4k,

Bedankt voor je reacties.
Ik kwam er gisteren toevallig achter dat er op beide bruggen dezelfde sticker met dezelfde code zit. Dit tesamen met jouw reacties en link heb ik wel vertrouwen dat het om dezelfde brug gaat.

Ik was vandaag bij de dealer en besprak met hem mijn idee, toen hij met misschien een nog wel beter idee kwam. Over 2 wkn presenteerd BMC de nwe collectie en hij wil me wel een voorstel doen om mijn frame in te ruilen voor de nwe Fourstroke.

Even afwachten wat zijn voorstel is maar als het te gek wordt ga ik de achterbrug halen.

Thnx voor je input. Ik ben hier nml al ff mee bezig
Life Is A Dance, Then You Chill!!
Plaats reactie