Sealant krijgt sneetje van 3mm niet dicht

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Ik kon idd het Decathlon setje ook niet online vinden. Vanavond maar iets anders uitzoeken. Ik zoek iets kleins en niet te duur, dus ruimer en vorkje gecombineerd. Productiekosten van die dingen kan niet veel zijn dus er zal goed winst op gemaakt worden. Maar ja, beter dan naar huis lopen...

Thanks!
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het belangrijkste is het tooltje om het worstje door de band te steken.
Het worstje zelf kan je vervangen door een reepje oude binnenband, een postelastiek of een stukje touw.
Tooltje kan je zelf maken van een oud schroevendraaiertje.
Of je gaat fietsen bij Aachen en rijdt ff langs de Decathlon bij Kerkrade.
Zit naast stadion van Roda JC.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

How-to filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=9hj0gz- ... sQonwru17Q

Er zijn tooltjes met ruimer (ronde vijl) en zonder. Ik kan me het nut wel voorstellen, maar wordt het in de praktijk gebruikt c.q. nodig?

Verder kan ik niet veel tubeless plakkers vinden:
Rema Tip Top Reparatieset tubeless: is elders genoemd. Maar is niet op voorraad bij de Duitse shops waar ik zou willen bestellen (heb nog meer nodig) .
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ik heb deze vorige week gekocht, niet duur en doet de truc 👍

https://www.futurumshop.nl/lezyne-class ... wart.phtml
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Misschien een stomme vraag, maar hoe breed is die?
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het Giant setje heeft 10 pluggen, Decathlon en Lezyne 5, Giant dus meeste waar voor je geld.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Ik heb al twee keer een scheur van een cm in het loopvlak gerepareerd door aan de binnenzijde van de band een gewone binnenband plakker met solutie vast te lijmen en vervolgens aan de buitenkant nog wat loctite 480 in de scheur te laten lopen. Zie niet in waarom een tubeless plakker beter zou zijn?
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Tja. Volgens die logica gaat niets het winnen van deze :winkie:
https://www.bikester.nl/red-cycling-pro ... 02755.html

Maar ja, dan moet je eigenlijk nog verzendkosten meerekenen. En dan is de vorige nog zo gek niet, gratis verzenden (FS).

Zonder gekheid. Ik heb nog meer nodig (zadelpen met offset en klem) en ik bestel dus een setje wat ik daar kan vinden.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

theemutz schreef: wo 1 juli 2020, 19:11 Ik heb al twee keer een scheur van een cm in het loopvlak gerepareerd door aan de binnenzijde van de band een gewone binnenband plakker met solutie vast te lijmen en vervolgens aan de buitenkant nog wat loctite 480 in de scheur te laten lopen. Zie niet in waarom een tubeless plakker beter zou zijn?


Een tubeless plakker is dikker en heeft een laagje canvas tussen het rubber.
Dus mechanisch sterker.
Kan handig zijn als de band een scheurtje heeft op een ongelukkige plek of in een ongelukkige richting. Voorkkomt dat de scheur open gaat staan bij het oppompen of als de band vervormt tijdens het fietsen.

Zelf ook wel eens een zijwang gerepareerd met gewone plakkers, eentje aan de binnenkant en eentje aan de buitenkant.
Met een tubeless plakker zou het beter zijn geweest, maar dit was goed genoeg om de band op te rijden.

Tubeless plakkers worden ook gebruikt om autobanden te plakken, dus waarschijnlijk heeft de automaterialenhandel er meer dan de fietsenmaker.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ikke001 schreef: ma 29 juni 2020, 21:37 Voor nood heb ik altijd een plakker mee, Parktool TB-2. Maar dat lijkt me meer een thuiskomer in combinatie met een binnenband als de snee wat groter is. Ik heb een keer een beton ijzer in de band gehad. :o
En dat dicht die sealant niet af?? : Suprised :

:lol: :lol:
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ikke001 schreef: wo 1 juli 2020, 19:16 Tja. Volgens die logica gaat niets het winnen van deze :winkie:
https://www.bikester.nl/red-cycling-pro ... 02755.html

Maar ja, dan moet je eigenlijk nog verzendkosten meerekenen. En dan is de vorige nog zo gek niet, gratis verzenden (FS).

Zonder gekheid. Ik heb nog meer nodig (zadelpen met offset en klem) en ik bestel dus een setje wat ik daar kan vinden.
Precies, gewoon een setje mee bestellen.
Of een group buy ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 1 juli 2020, 19:24 Tubeless plakkers worden ook gebruikt om autobanden te plakken, dus waarschijnlijk heeft de automaterialenhandel er meer dan de fietsenmaker.
Dat is een goeie. Ga ik morgen checken.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

JMA1992 schreef: wo 1 juli 2020, 19:27
Ikke001 schreef: ma 29 juni 2020, 21:37 Voor nood heb ik altijd een plakker mee, Parktool TB-2. Maar dat lijkt me meer een thuiskomer in combinatie met een binnenband als de snee wat groter is. Ik heb een keer een beton ijzer in de band gehad. :o
En dat dicht die sealant niet af?? : Suprised :

:lol: :lol:
Nee niet eens. :tong Was op de afdaling van de Camerig (Limburgs mooiste paar jaar terug). Voordat ik het wist stond ik daar met 7 man aan de kant voordat we konden waarschuwen en wegslopen. Was een grote scheet, alles weg.
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Gebruikersavatar
Ikke001
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 406
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 17:36

Net een rondje gebeld, maar de plakkers zijn ook niet zomaar verkrijgbaar bij de autohandel (tenminste niet hier) of het is met 50 stuks tegelijk. Wat men wel had liggen is een bandenpleister van Dresco (https://dresco.nl/product/bandenplak-kn ... er-7x20cm/). Lijkt me stevig zat (1.1mm dik).
“If you’re not making mistakes, then you’re not doing anything.”
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Die is bedoeld voor binnenbanden en heeft geen enkele wapening. Dan kun je net zo goed een plakker uit een doosje Simson nemen.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie