doortrap problemen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
tricolore
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 juni 2020, 17:58

Hallo allemaal,

Ik ben relatief nieuw met mountainbikes, dus vraag hierbij jullie hulp. Mijn mountainbike trapt sinds kort door als ik ook maar iets van kracht zet. Hierbij verlies ik voor een korte tijd druk. Sinds twee weken geleden hoorde ik al wat klikgeluiden als ik normaal aan het fietsen was op platte stukken. Vorige week trapte hij een paar keer door. Afgelopen weekend was het constant en ben ik gestopt. Als ik hem bestudeer zonder dat ik er op zit lijkt alles goed te werken. Het gebeurt in alle verzetten. Ik geloof niet dat mijn ketting overspringt al vind ik dit lastig te zien als ik er op zit. Volgens mij zijn mijn ketting en cassette ook niet dermate versleten dat ik ze moet vervangen, al ben ik geen kenner op dit gebied. Hierbij een foto:Afbeelding

Weet iemand van jullie wat dit zou kunnen zijn? Ik zat zelf te denken aan een mogelijk versleten cassettebody maar zou graag eerst meer zekerheid willen hebben voordat ik mij aan de vervanging hiervan ga wagen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Versnellingen goed afgesteld? Wilt deze niet naar het volgende blad dansen?

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"Klinkt" als een probleem in je achterwiel. Meer bepaald de palletjes in body van de naaf. Daar zitten palletjes die in een aangrijpingspunt moeten vallen bij het trappen. Afhankelijk van het naaftype is het een klein klusje voor de FM. Als je weet wat je doet, kun je de boel ook zelf openmaken en kijken wat er aan scheelt.