Veerweg gebruiken, SAG en aantal tokens

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Vanaf 2016 Fox Float 34 = 26 mm
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Je hebt gelijk, ik gooi de oude RSsen en Foxen weer door elkaar :oops:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Toch bedankt voor de opmerking. Altijd goed wanneer iemand meekijkt :-q
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

rokl schreef: di 7 juli 2020, 08:34 Toch bedankt voor de opmerking. Altijd goed wanneer iemand meekijkt :-q
Ik zou wel willen dat ze 24 mm hadden aangehouden. Gewoon even langs de doe het zelf zaak om de hoek voor een 26mm dop is er niet bij, ze bestaan wel maar zijn kennelijk heel incourant. Moet ik weer iets op internet gaan bestellen en dan zelf afvlakken, of idiote prijzen betalen.
Met beleid en een goeie bahco is het ook wel gelukt maar je wil toch liever het juiste gereedschap. Ik vond dat van Ohlins wel een mooi detail, dat ze een cassette spline daarvoor gebruiken. Veel handiger als je het mij vraagt dan zo'n ondiepe zeskant.
Give me little bits of / more than I can take
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

ak-77 schreef: di 7 juli 2020, 10:20 Ik zou wel willen dat ze 24 mm hadden aangehouden. Gewoon even langs de doe het zelf zaak om de hoek voor een 26mm dop is er niet bij, ze bestaan wel maar zijn kennelijk heel incourant. Moet ik weer iets op internet gaan bestellen en dan zelf afvlakken, of idiote prijzen betalen.
https://www.bikesuspension.nl/webshop/g ... ntage.html

Is dit een optie?
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

ak-77 schreef: di 7 juli 2020, 10:20
rokl schreef: di 7 juli 2020, 08:34 Toch bedankt voor de opmerking. Altijd goed wanneer iemand meekijkt :-q
Ik zou wel willen dat ze 24 mm hadden aangehouden. Gewoon even langs de doe het zelf zaak om de hoek voor een 26mm dop is er niet bij, ze bestaan wel maar zijn kennelijk heel incourant. Moet ik weer iets op internet gaan bestellen en dan zelf afvlakken, of idiote prijzen betalen.
Met beleid en een goeie bahco is het ook wel gelukt maar je wil toch liever het juiste gereedschap. Ik vond dat van Ohlins wel een mooi detail, dat ze een cassette spline daarvoor gebruiken. Veel handiger als je het mij vraagt dan zo'n ondiepe zeskant.
Mijn RS SID van 2018 heeft dat ook 👍🏻
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En de Lyrik die ik had ook... (zat in een fiets modeljaar '18).
Werkt inderdaad handiger dan zo'n incourante zeskant.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

ThijsE schreef: di 7 juli 2020, 10:25
ak-77 schreef: di 7 juli 2020, 10:20 Ik zou wel willen dat ze 24 mm hadden aangehouden. Gewoon even langs de doe het zelf zaak om de hoek voor een 26mm dop is er niet bij, ze bestaan wel maar zijn kennelijk heel incourant. Moet ik weer iets op internet gaan bestellen en dan zelf afvlakken, of idiote prijzen betalen.
https://www.bikesuspension.nl/webshop/g ... ntage.html

Is dit een optie?
Hee, bedankt. Ik had alleen de originele van Fox gezien voor 45 euro of zoiets belachelijks. Dit is even duur als een gewone dop en scheelt mij de moeite van het ding in de draaibank zetten op mijn werk!
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ak-77 schreef: di 7 juli 2020, 10:20 Ik zou wel willen dat ze 24 mm hadden aangehouden. Gewoon even langs de doe het zelf zaak om de hoek voor een 26mm dop is er niet bij, ze bestaan wel maar zijn kennelijk heel incourant. Moet ik weer iets op internet gaan bestellen en dan zelf afvlakken, of idiote prijzen betalen.
Met beleid en een goeie bahco is het ook wel gelukt maar je wil toch liever het juiste gereedschap. Ik vond dat van Ohlins wel een mooi detail, dat ze een cassette spline daarvoor gebruiken. Veel handiger als je het mij vraagt dan zo'n ondiepe zeskant.
kermit schreef: di 7 juli 2020, 10:45 En de Lyrik die ik had ook... (zat in een fiets modeljaar '18).
Werkt inderdaad handiger dan zo'n incourante zeskant.
De huidige Rockshox`n (iig mijn `18 Revelation en voor zover ik weet Pike/Yari ook) hebben dat ook, daar kan je idd zo`n cassette-tool voor gebruiken. Weet niet of dat ook voor de Reba/SID/35/etc geldt?

Dop 26 is idd heel incourant dus vanmorgen op m`n werk ook maar gelijk een 6-kant uit de oude meuk-bak gescoord. :)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

ThijsE schreef: di 7 juli 2020, 10:25
ak-77 schreef: di 7 juli 2020, 10:20 Ik zou wel willen dat ze 24 mm hadden aangehouden. Gewoon even langs de doe het zelf zaak om de hoek voor een 26mm dop is er niet bij, ze bestaan wel maar zijn kennelijk heel incourant. Moet ik weer iets op internet gaan bestellen en dan zelf afvlakken, of idiote prijzen betalen.
https://www.bikesuspension.nl/webshop/g ... ntage.html

Is dit een optie?
Lijkt me wel. Ik zi bij Hornbach ook eentje, die op het eerste gezicht een goede indruk maakt:
https://www.hornbach.nl/shop/WGB-Kracht ... tikel.html
Niet te zien of die echt vlak is.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

rokl schreef: di 7 juli 2020, 14:40
ThijsE schreef: di 7 juli 2020, 10:25

https://www.bikesuspension.nl/webshop/g ... ntage.html

Is dit een optie?
Lijkt me wel. Ik zi bij Hornbach ook eentje, die op het eerste gezicht een goede indruk maakt:
https://www.hornbach.nl/shop/WGB-Kracht ... tikel.html
Niet te zien of die echt vlak is.
Zo te zien loopt die taps naar binnen toe, die moet je voor het mooie nog even nabewerken (afdraaien, slijpen, oid)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik ben behoorlijk atechnisch, maar ik vond een verwijderen van een spacer wel heel erg simpel. Oude waterpomptang en een doekje ertussen doet het ook prima :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb het met een Bahco gedaan, maar de kans dat je iets beschadigt is wel groter dan met een passende dop. Vooral omdat het zo'n ondiepe zeskant is schiet je er snel overheen als je niet oplet.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Heb het zelfs met een 27mm standaard dop voor elkaar gekregen, maar omdat ik toch wat vaker wil testen/spelen met het aantal spacers vond ik dat niet heel handig.

De prijs van een fox dop is echt bizar, maar via wat zoeken dus toch nog een goedkopere gevonden met de juiste pasvorm. Aliexpress heeft ze dacht ik ook, maar dan is de levertijd weer langer.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

aurelius schreef: di 7 juli 2020, 14:45 Oude waterpomptang en een doekje ertussen doet het ook prima :-q .
Afbeelding
:o
Plaats reactie