Hier kom ik even niet uit.
Zonder mijn remmen te gebruiken lopen deze licht aan. Het rem punt zit ook aardig bovenin.
Wat ik ook probeer met de stelschroef bij de remhandle.. loopt het nog steeds aan (het geen slag ofzo).
Ik heb de pistons terug geduwd maar dat hielp weinig.
Is het een kwestie dat de blokken kleven aan mijn schijf ?
Een oplossing zou welkom zijn.
Rem vraagje Shimano SLX
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5644
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Druppie olie eruit en nog eens centreren?
Is er trouwens ontlucht met alle remgreep/bijtpunt (niet bij SLX meen ik?) verstellingen op de beginstand?
Is er trouwens ontlucht met alle remgreep/bijtpunt (niet bij SLX meen ik?) verstellingen op de beginstand?
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 26
- Lid geworden op: za 12 januari 2019, 15:21
Soms is het nodig de bevestiging van de remleiding net voor de caliper op de vork te lossen (vaak een ty-wrapje) om de remblokken goed af te kunnen stellen ten opzichte van de remschijf.
- RobSter
- Mauntainbiker
- Berichten: 9682
- Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
- Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29
Dat zou verklaren voor de voorrem alleen.Pierre1968 schreef: ↑zo 5 juli 2020, 21:12 Soms is het nodig de bevestiging van de remleiding net voor de caliper op de vork te lossen (vaak een ty-wrapje) om de remblokken goed af te kunnen stellen ten opzichte van de remschijf.
Echter gaat het bij mij om beide remmen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Kan ook achter.
De leidig zit aan de voor of achtervork en zet de boel onder spanning, waardoor quick and dirty afstellen scheef gaat.
De leidig zit aan de voor of achtervork en zet de boel onder spanning, waardoor quick and dirty afstellen scheef gaat.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 700
- Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00
Dat helpt niet, want dat wordt weer aangevuld vanuit het reservoir. Welk type SLX heb je?
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Tenzij er nu echt teveel in zit, waardoor de pistons niet terug kunnen. Maar dan moet er een verklaring zijn waarom er teveel in zit.
Want normaal gesproken stelt de afstand zichzelf.
Scheve montage lijkt het meest voor de hand liggend.
Want normaal gesproken stelt de afstand zichzelf.
Scheve montage lijkt het meest voor de hand liggend.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- RobSter
- Mauntainbiker
- Berichten: 9682
- Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
- Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29
Kan het niet vinden op de site van Giant... het is er eentje uit 2019.zeroground schreef: ↑zo 5 juli 2020, 22:46Dat helpt niet, want dat wordt weer aangevuld vanuit het reservoir. Welk type SLX heb je?
- RobSter
- Mauntainbiker
- Berichten: 9682
- Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
- Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29
De pistons kan ik wel geheel terug drukken in de behuizing...ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 5 juli 2020, 22:55 Tenzij er nu echt teveel in zit, waardoor de pistons niet terug kunnen. Maar dan moet er een verklaring zijn waarom er teveel in zit.
Want normaal gesproken stelt de afstand zichzelf.
Scheve montage lijkt het meest voor de hand liggend.
Zodra ik de remmen een paar keer aantrek blijven ze vrij voorin .
Als ik de stelschroef bijstel waardoor het rem moment zeg maar op de helft zit zou je verwachten dat de blokjes
wat meer terug geduwd worden. Maar ze blijven in positie waardoor de remmen kleven.
Maar ik ga nog eens afstellen met 2 visitekaartjes er tussen..
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Het was goed en nu na gebruik van af 2019 wordt het minder goed?
Ik verdenk : Vervuiling van de remklauw. Hierdoor werken de rubbers die om de zuigers zitten niet meer goed. Als ze goed functioneren trekken deze de zuiger een paar 10 -den terug zodat de blokken vrij van de schijf zijn.
Zuigers reinigen met wd-40 gaat prima. Zuigers in spuiten, heen en weer drukken en met een watten staafje de vervuiling wegpoetsen. Totdat het staafje geen vuil meer opneemt.
Ik heb shimano klauwen van 12 oud en die doen het nog prima door deze behandeling die bij elke blok wissel gedaan wordt.
Ik verdenk : Vervuiling van de remklauw. Hierdoor werken de rubbers die om de zuigers zitten niet meer goed. Als ze goed functioneren trekken deze de zuiger een paar 10 -den terug zodat de blokken vrij van de schijf zijn.
Zuigers reinigen met wd-40 gaat prima. Zuigers in spuiten, heen en weer drukken en met een watten staafje de vervuiling wegpoetsen. Totdat het staafje geen vuil meer opneemt.
Ik heb shimano klauwen van 12 oud en die doen het nog prima door deze behandeling die bij elke blok wissel gedaan wordt.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De seals in de remklauw zorgen voor het terugveren vd pistons. Het stelschroefje(s) heeft daar niets mee te maken.
Vuil bij de seals kan wel zorgen voor slecht terugveren.
WD40 kan bij Shimano prima (bij systemen met DOT niet).
Afstellen met visitekaartjes helpt niet als je remklauw door de leiding een kant op wordt getrokken.
Het is namelijk de schijf die dan iets flext.
Met of zonder visiyekaartje tussen de blokjes.
Visitekaartje geeft heel even extra ruimte, maar de zelfstellende eigenschap vd remklauw heft dit snel weer op.
Shimanos hebben een vrij grote afstand tot de schijf. Dus het zou moeten lukken, tenzij er ineens iets krom is.
Maak dan de leiding een stukje los vh frame en de vork, en maak de remklauw schoon (bijv. met WD40, maar eerst de blokjes er uit)
En stel dan de boel nog eens af, met de leiding los vh frame en de vork.
Vuil bij de seals kan wel zorgen voor slecht terugveren.
WD40 kan bij Shimano prima (bij systemen met DOT niet).
Afstellen met visitekaartjes helpt niet als je remklauw door de leiding een kant op wordt getrokken.
Het is namelijk de schijf die dan iets flext.
Met of zonder visiyekaartje tussen de blokjes.
Visitekaartje geeft heel even extra ruimte, maar de zelfstellende eigenschap vd remklauw heft dit snel weer op.
Shimanos hebben een vrij grote afstand tot de schijf. Dus het zou moeten lukken, tenzij er ineens iets krom is.
Maak dan de leiding een stukje los vh frame en de vork, en maak de remklauw schoon (bijv. met WD40, maar eerst de blokjes er uit)
En stel dan de boel nog eens af, met de leiding los vh frame en de vork.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- RobSter
- Mauntainbiker
- Berichten: 9682
- Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
- Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29
Heb de pistons schoon gemaakt met een soort WD40.
Deze terug gedrukt tot in de Caliper.
Daarna blokjes eruit en schoongemaakt.
Kabels los gemaakt en opnieuw afgesteld.
Nu blijkt er voor een lichte slag erin te zitten en wellicht is dat de boosdoener.
Gisteren gefietst en probleem opgelost.
Deze terug gedrukt tot in de Caliper.
Daarna blokjes eruit en schoongemaakt.
Kabels los gemaakt en opnieuw afgesteld.
Nu blijkt er voor een lichte slag erin te zitten en wellicht is dat de boosdoener.
Gisteren gefietst en probleem opgelost.