SRAM Guide RSC 2016 remmen hebben hoogtevrees?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dennis78 schreef: wo 5 augustus 2020, 11:15 https://www.youtube.com/watch?v=ezR0SbEpf8w
Ik zou het schuurpapier op een blokje hout plakken, of op de rand vh werkblad ;)
Is die piston gewoon te dik uit de fabriek gekomen, of is het materiaal uitgezet door de DOT ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Gekke is dat ik terug in Nederland de fiets weer van de drager af haal en het probleem veel minder is. Terwijl het hier toch ook warm is. In Oostenrijk zat ik op 1.000meter, je zou bijna denken dat de hoogte er toch ook iets mee te maken heeft. Maar ja, het was wel de bedoeling om naar 2.000meter te fietsen. Dus als de hoogte er iets mee te maken heeft zou het nog erger geworden zijn. Dat heb ik overigens wel gedaan maar dan met een andere fiets.

Maar goed, ik heb metalen onderdeeltjes besteld, of anders probeer ik nieuwe levers te scoren. Maar het blijft irritant dat zoiets op vakantie gebeurd en dat Sram geen ruchtbaarheid geeft aan zo'n probleem en hoopt dat het vanzelf overwaait. Als ze alle fietsenzaken op voorhand een handje van die metalen binnenwerken geven (die bij grote aantallen heel weinig kosten) dan weet iedereen er van en is er niets aan de hand.
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 5 augustus 2020, 14:36
Dennis78 schreef: wo 5 augustus 2020, 11:15 https://www.youtube.com/watch?v=ezR0SbEpf8w
Ik zou het schuurpapier op een blokje hout plakken, of op de rand vh werkblad ;)
Is die piston gewoon te dik uit de fabriek gekomen, of is het materiaal uitgezet door de DOT ?
Ik had het schuurpapier gewoon in de hand, een hele fijne korrel.
Niets gemeten, alles op gevoel.
Een paar keer passen met veer zonder de rubbertjes, hoe het glijdt, het ging prima en het was een leuk klusje.
Als je het toevallig net te ver hebt gedaan kun je altijd nog een nieuw setje kopen
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

kan het zijn dat latere guides dit niet hebben? Mijn fiets staat naast de caravan in zuid frankrijk, waar oppervlakte temperaturen de 40 graden met gemak overschrijden maar ik herken dit probleem helemaal niet...
ik heb de Guide R waar ontluchten moet met die Bleeding Edge tool. Wellicht dus al een nieuwere variant?
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

De mijne ging het pas na 2 jaar doen.
Met de titanium cilinder in plaats van dat plastic opgelost. Nu al meer dan 1 jaar probleemloos.
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Bram87 schreef: vr 7 augustus 2020, 14:39 kan het zijn dat latere guides dit niet hebben? Mijn fiets staat naast de caravan in zuid frankrijk, waar oppervlakte temperaturen de 40 graden met gemak overschrijden maar ik herken dit probleem helemaal niet...
ik heb de Guide R waar ontluchten moet met die Bleeding Edge tool. Wellicht dus al een nieuwere variant?
Klopt, deze variant heeft dat probleem niet.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Uiteindelijk via mijn fietsenmaker bij SRAM nieuwe remgrepen gekregen. Daar zijn ze dan wel weer makkelijk in. Maar ik had het probleem liever helemaal niet gehad, en zeker niet tijdens mijn vakantie in Oostenrijk.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi dat het opgelost is(?).

En welkom bij de club.
Op deze manier ontstaat er een rijtje van merken die je op cruciale momenten in de steek laten / hebben gelaten.
Die moet je dus niet meer op je fiets willen hebben. (vandaar het vraagteken in de 1e regel)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 28 augustus 2020, 11:16 Mooi dat het opgelost is(?).

En welkom bij de club.
Op deze manier ontstaat er een rijtje van merken die je op cruciale momenten in de steek laten / hebben gelaten.
Die moet je dus niet meer op je fiets willen hebben. (vandaar het vraagteken in de 1e regel)
Ja, want niemand mag fouten maken natuurlijk. De Hope, Shimano’s etc werken altijd feilloos en zal nooit wat mee zijn.... En ja, vroeger met Avid was het blijkbaar ook allemaal k#t. Beetje kort door bocht
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien moet je je even versiepen in de probleemloze historie van Avid/Sram :kiss:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien moet je je even verdiepen in de probleemloze historie van Avid/Sram :kiss:
Als ze 1 hydraulische rem hebben gemaakt die probleemloos was, dan mag het op de voorpagina.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Zat al te wachten op deze reactie, ik vind het nogal makkelijk om te oordelen op basis van resultaten uit het verleden. Slordig dat een rem hapert door een klein plastic onderdeel, klopt. Wordt wel keurig opgelost en het probleem is daarmee verdwenen (spreek uit ervaring, Sram Guides, RSC en Ultimate) goede modulatie.

Vroeger waren Skoda’s ook ruk, tijden veranderen, net zoals zoveel dingen. In het verleden hangen is wel een beetje een signaal dat je oude chagerijn wordt, doe je voordeel ermee :kiss:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bonanza schreef: vr 28 augustus 2020, 19:30 Zat al te wachten op deze reactie, ik vind het nogal makkelijk om te oordelen op basis van resultaten uit het verleden. Slordig dat een rem hapert door een klein plastic onderdeel, klopt. Wordt wel keurig opgelost en het probleem is daarmee verdwenen (spreek uit ervaring, Sram Guides, RSC en Ultimate) goede modulatie.

Vroeger waren Skoda’s ook ruk, tijden veranderen, net zoals zoveel dingen. In het verleden hangen is wel een beetje een signaal dat je oude chagerijn wordt, doe je voordeel ermee :kiss:
Mooi dat ik zo voorspelbaar ben.
Maar dit was toch een recent probleem.
Wel fijn dat jij blij bent met je Sram remmen, hopelijk laten ze jou niet in de steek.
TS heeft iig een fietsvakantie in het water zien vallen, vanwege dit probleem dat volgens jou ver in het verleden ligt.
De Yanks stuurden 50 jaar geleden al een raket naar de maan, maar probleemloze een fietsrem maken is blijkbaar nog steeds erg ingewikkeld :~
Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, dus er gaat (telkens weer) iets anders mis.
Heeft Sram pannekoeken op de ontwerpafdeling zitten, of wordt je gewoon achterlangs gepenetreerd door de aandeelhouders? :o
Misschien moeten ze doen waar ze goed in zijn, versnellingen maken en voorvorken.
Maar goed, ik ben een oude chagerijn die zich niet voor de 3e of 4e keer aan dezelfde steen wil stoten.
Jij bent blijkbaar jong en enthousiast en kijkt wat dat betreft niet zo nauw én je hebt gelukkig betere ervaringen.

Hoe dan ook, laat je dag niet verpesten door en oude chagerijn :bier:
(maar ook niet door een k#t rem ;) )
Iedereen mag nog steeds zelf z'n remmen kiezen, doe dat verstandig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 28 augustus 2020, 20:17
Bonanza schreef: vr 28 augustus 2020, 19:30 Zat al te wachten op deze reactie, ik vind het nogal makkelijk om te oordelen op basis van resultaten uit het verleden. Slordig dat een rem hapert door een klein plastic onderdeel, klopt. Wordt wel keurig opgelost en het probleem is daarmee verdwenen (spreek uit ervaring, Sram Guides, RSC en Ultimate) goede modulatie.

Vroeger waren Skoda’s ook ruk, tijden veranderen, net zoals zoveel dingen. In het verleden hangen is wel een beetje een signaal dat je oude chagerijn wordt, doe je voordeel ermee :kiss:
Mooi dat ik zo voorspelbaar ben.
Maar dit was toch een recent probleem.
Wel fijn dat jij blij bent met je Sram remmen, hopelijk laten ze jou niet in de steek.
TS heeft iig een fietsvakantie in het water zien vallen, vanwege dit probleem dat volgens jou ver in het verleden ligt.
De Yanks stuurden 50 jaar geleden al een raket naar de maan, maar probleemloze een fietsrem maken is blijkbaar nog steeds erg ingewikkeld :~
Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, dus er gaat (telkens weer) iets anders mis.
Heeft Sram pannekoeken op de ontwerpafdeling zitten, of wordt je gewoon achterlangs gepenetreerd door de aandeelhouders? :o
Misschien moeten ze doen waar ze goed in zijn, versnellingen maken en voorvorken.
Maar goed, ik ben een oude chagerijn die zich niet voor de 3e of 4e keer aan dezelfde steen wil stoten.
Jij bent blijkbaar jong en enthousiast en kijkt wat dat betreft niet zo nauw én je hebt gelukkig betere ervaringen.

Hoe dan ook, laat je dag niet verpesten door en oude chagerijn :bier:
(maar ook niet door een k#t rem ;) )
Iedereen mag nog steeds zelf z'n remmen kiezen, doe dat verstandig.
Nou vooruit, ik deel dan wel je mening over brain dempers :bier:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 28 augustus 2020, 20:17 De Yanks stuurden 50 jaar geleden al een raket naar de maan, maar probleemloze een fietsrem maken is blijkbaar nog steeds erg ingewikkeld :~
SRAM is natuurlijk ook gedeeltelijk Duits

Misschien moeten ze doen waar ze goed in zijn, versnellingen maken en voorvorken.
Maar goed, ik ben een oude chagerijn die zich niet voor de 3e of 4e keer aan dezelfde steen wil stoten.
Ik heb al m’n fietsen Shimano versnellingen en Sram remmen gegeven, omdat ik dat het fijnst vind :D
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie