Remschijf loopt vast in caliper (Shimano M6000 + SM-RT66)

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Ha stapje vooruit en weer een stapje terug, ik ben lekker aan het hobbyen met mijn fiets. :) De balhoofdlagers zijn vervangen, de remzuigers gaan bij het voorwiel gelijkmatig (zie voorgaande post), de nieuwe steekas is geleverd, nieuwe voorband zit erop, dat leek me een mooi moment om de nieuwe remschijf te installeren. :-D

Bij overname zat er een SM-RT26 gemonteerd, deze was roestig, heeft een slagje en piept als een gek. Shimano adviseert de RT56 of RT66, mijn filosofie is als je het doet, dan maar gelijk goed dus heb de RT66 gekozen. (en vind hem esthetisch mooier :tong)

Dacht dat is een klusje van niets, maar surprise! De remschijf loopt vast in de caliper :~
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Afbeelding
Afbeelding
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Ziet er uit als verkeerde adapter
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Wat ik zo kan zien lijkt het alsof je remklauw niet goed uitgelijnd zit. Remschijf zit aan de niet wielzijde dichter op je klauw dan op de andere zijde.

De boutjes van je remklauw los draaien en de klauw een klein stukje naar links schuiven, daarna weer vast draaien kan wel eens de oplossing zijn.

Over de genoemde adapter gesproken, wijst het pijltje met 'up' ook naar boven?
Laatst gewijzigd door slapbandje op wo 12 augustus 2020, 18:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Zit de adapter (tussen fork en caliper) misschien verkeerd? Er staat een pijltje “up” op en volgens mij hoort de hoogste kant aan de bovenzijde.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Afbeelding

Let op de pijl...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Ha stom, weer wat geleerd! Net direct in de schuur gekeken, maar de spacer zit idd verkeerd om. Eerst even de meiden in bed leggen en dan direct aan de slag! :-q

Al dit sleutelen is bijna net zo leuk als het fietsen! Op naar de volgende klus :D
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Succes! Hij loopt helemaal geruisloos en grijpt heel direct aan! Grote blij!

Thanks voor het meedenken! :-q :D
Plaats reactie