Dvo sapphire niet soepel

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

RuudRuud schreef: zo 16 augustus 2020, 14:26 Bij mij gaat na verloop van tijd de luchtzuiger wat stroever lopen. Drupje olie via het ventiel erin en hij loopt weer soepeler. Maar het blijft een gevoelige zuiger. (Diamond)
Oplossing is om de bovenkant er af te schroeven met dopsleutel 22 en 5ml 7.5wt er in te stoppen...

Maar mbt de eerdere tip met shim...ook zonder steekas loopt ie niet soepel maat schokkerig.

Laat t weten als dvo antwoord geeft.
Suspensioncenter.nl kan via de dealer uit Duitsland als t moet de glijlagers vervangen... Ben ik m 4weken kwijt en 130 euro extra kwijt naast de grote beurt a 150... :-{
Iemand nog een mooie sapphire staan voor pak m beet 300euro? :roll:
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Ondertussen is de vork via suspensioncenter naar cosmic sports in Duitsland verscheept en kreeg ik vandaag ook bericht via Geert jan van suspensioncenter. De binnenpoten zouden enorme krassen hebben waardoor de glijlagers niet passen...kosten 400 euro :-{
Maar als ik een bon zou hebben kan t misschien garantie worden...

Gelukkig via de vorige eigenaar een bon gekregen van februari dit jaar.

Wel even om fotos gevraagd... Want een week voor opsturen hem nog uit elkaar gehad en daar waren de binnenpoten nog helemaal nieuw, of ze moeten toch wat anders bedoelen? (Mail was vertaald Duits)
Maar in een half jaar en 3000km een vork afschrijven die ik elke 50h verse olie heb gegeven lijkt me erg stug.

Wordt vervolgd.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

In ieder geval bedankt voor je update.
House of mtb had voor mij de garantie top geregeld bij problemen.

De mijne is trouwens nog steeds te koop, nu na gerepareerd te zijn met lange stuurbuis.
Je mag m zowat hebben voor de prijs die je noemt.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Goed nieuws!

De vorige eigenaar kon toch nog een bon vinden en heb deze opgestuurd en.....

Morgen ontvang ik als t goed is een spiksplinternieuwe voorvork :bier: :-q :D

Dat is wel top hoor :D

Nu ff checken of hij op 140mm staat of op de 120, anders moet ik maar weer 1 losse spacer kopen om m te verlagen(heb r nog 1 liggen).
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Prettige meevaller
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Goed geregeld, topservice. Nu rest alleen nog de vraag hoe die krassen erin zijn gekomen zodat het niet weer gebeuren kan.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En waardoor was die niet soepel?
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Hun uitleg was dat door de krassen de glijlagers niet goed pasten en daardoor niet soepel liepen?! :~ :-{
Meest vage uitleg ooit wat mij betreft... Heb er niet veel woorden aan vuil gemaakt omdat er een nieuwe vork aankwam.

Gelijk maar even op 120mm gezet met de bijgeleverde spacers. Olie ook hergebruikt want zat met in dan de 25cc per kant.

Al met al tevreden nu. Voor een zacht prijsje een nieuwe vork :D
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Afbeelding

Bezig met onderhoud van de Sapphire. Alles leek wel soepel te gaan totdat de bladder unit in 2 gedeelten eruit kwam. Het onderste deel is thv die groene rand afgebroken. Volgens mij kan dit met demontage gewoon vrij mee ronddraaien. Wie weet dit zo? Zit nu met de twijfel of het al eerder gebeurd is of dat ik het zelf gedaan heb. Niks gemerkt in ieder geval tijdens de demontage.
"This species has amused itself to death"
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Dat zou niet zo mogen en kunnen. Zie website voor servicemanuel. Let erg goed op de volgorde van de ringetjes.
Maar klinkt als een gevalletje cosmosport ben ik bang.

Succes
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Medico schreef: za 10 februari 2024, 15:42 Dat zou niet zo mogen en kunnen. Zie website voor servicemanuel. Let erg goed op de volgorde van de ringetjes.
Maar klinkt als een gevalletje cosmosport ben ik bang.

Succes
Ja had de officiële "Full service guide" van DVO op Youtube erbij en heb dacht ik niets fout gedaan. Zo,n bladder unit kun je eigenlijk alleen in z`n geheel kopen. Nu is de onderdelen voorziening ook niet erg op orde bij DVO lijkt mij. Seals 34 mm heb ik in Engeland besteld. Dat is nu al een week "zending is aangemeld". Universeel van bv Racing Bros passen niet.
Bladder unit zal daar ook vandaan moeten komen. Is trouwens de eerste keer dat de vork opengaat.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1459
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik weet niet of mijn reserve van Diamond past, maar misschien kun je die samenvoegen met die van jou. Daarvan is de HSC as kapot die er doorheen loopt, maar misschien is het te combineren.

Als je een PB stuurt met je telefoonnummer kan ik vanavond wel even een foto sturen.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

kan niet meer schreef: za 10 februari 2024, 16:29
Medico schreef: za 10 februari 2024, 15:42 Dat zou niet zo mogen en kunnen. Zie website voor servicemanuel. Let erg goed op de volgorde van de ringetjes.
Maar klinkt als een gevalletje cosmosport ben ik bang.

Succes
Ja had de officiële "Full service guide" van DVO op Youtube erbij en heb dacht ik niets fout gedaan. Zo,n bladder unit kun je eigenlijk alleen in z`n geheel kopen. Nu is de onderdelen voorziening ook niet erg op orde bij DVO lijkt mij. Seals 34 mm heb ik in Engeland besteld. Dat is nu al een week "zending is aangemeld". Universeel van bv Racing Bros passen niet.
Bladder unit zal daar ook vandaan moeten komen. Is trouwens de eerste keer dat de vork opengaat.
Losse bladders waren vorig jaar zeer schaars, maar weet niet hoe oud je Sapphire is anders zou ik cosmic eens aanschrijven voor garantie...advies om de Duitse collegas te benaderen (in Nl hebben ze geen serviceafdeling oid).
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

MarkMeisner schreef: za 10 februari 2024, 16:40 Ik weet niet of mijn reserve van Diamond past, maar misschien kun je die samenvoegen met die van jou. Daarvan is de HSC as kapot die er doorheen loopt, maar misschien is het te combineren.

Als je een PB stuurt met je telefoonnummer kan ik vanavond wel even een foto sturen.
Bij mij is ook de as kapot. Bij jou is die met monteren kapot gegaan toch? Zal het nog eens nalezen in jouw topic.
"This species has amused itself to death"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Contact op nemen met DVO, levert dat iets nuttigs op? Of sturen die je gelijk door naar Cosmics?
Plaats reactie