Ketting geknipt, maar nu loopt derailleur vast in cassette

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Vanmiddag even de boel losgehaald en de derailleurpad bekeken, dat bleef toch knagen. En tadaa die zat helemaal los en is niet origineel meer. :o

Deze zit erop: https://www.bol.com/nl/p/derailleurdeel ... f3EALw_wcB

Wat me opvalt is dat als de naaf eruit is hij een beetje kan bewegen, ook met het schroefje strak aangedraaid. Met de steek as erin zit hij muurvast, maar als alles los is kan hij een paar milimeter bewegen. Is dat normaal?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Flummox schreef: vr 11 september 2020, 15:44 Vanmiddag even de boel losgehaald en de derailleurpad bekeken, dat bleef toch knagen. En tadaa die zat helemaal los en is niet origineel meer. :o

Deze zit erop: https://www.bol.com/nl/p/derailleurdeel ... f3EALw_wcB

Wat me opvalt is dat als de naaf eruit is hij een beetje kan bewegen, ook met het schroefje strak aangedraaid. Met de steek as erin zit hij muurvast, maar als alles los is kan hij een paar milimeter bewegen. Is dat normaal?
of het normaal is weet ik niet, maar als ie met de as erin gewoon op zijn plek blijft is het in ieder geval geen probleem :)
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Flummox schreef: vr 11 september 2020, 15:44 Vanmiddag even de boel losgehaald en de derailleurpad bekeken, dat bleef toch knagen. En tadaa die zat helemaal los en is niet origineel meer. :o
Misschien moet je deze eens proberen. Schijnt goed te werken. Maar is niet echt universeel, op mijn fiets past tie al niet.

https://www.sram.com/en/sram/models/ac-drhg-mtb-a1
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Brul78 schreef: vr 11 september 2020, 20:47
Flummox schreef: vr 11 september 2020, 15:44 Vanmiddag even de boel losgehaald en de derailleurpad bekeken, dat bleef toch knagen. En tadaa die zat helemaal los en is niet origineel meer. :o
Misschien moet je deze eens proberen. Schijnt goed te werken. Maar is niet echt universeel, op mijn fiets past tie al niet.

https://www.sram.com/en/sram/models/ac-drhg-mtb-a1
Dan moet je een frame hebben voor die sram hanger. Het is geen hanger bedoelt om welke hanger dan ook te vervangen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Dan is de naam behoorlijk verneukerratief. Plus de beschrijving op de website ook

Van de Sram site

FEATURES
The Universal Derailleur Hanger – or UDH – consolidates thousands of mountain bike derailleur standards.
It offers unparalleled derailleur protection. And perfect alignment. Guaranteed.
The UDH is designed to rotate rearward in the event of impact and features the ability to “re-rail” the chain back onto the small cog.
The UDH works with all commercially available MTB and E-MTB drivetrains from Shimano to Box to Sunrace.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Brul78 schreef: vr 11 september 2020, 22:20 Dan is de naam behoorlijk verneukerratief. Plus de beschrijving op de website ook

Van de Sram site

FEATURES
The Universal Derailleur Hanger – or UDH – consolidates thousands of mountain bike derailleur standards.
It offers unparalleled derailleur protection. And perfect alignment. Guaranteed.
The UDH is designed to rotate rearward in the event of impact and features the ability to “re-rail” the chain back onto the small cog.
The UDH works with all commercially available MTB and E-MTB drivetrains from Shimano to Box to Sunrace.
Stukje tekst uit de manual:

The UDH rear derailleur hanger (A) and UDH
bolt (B) are only compatible with frames
designed specifically for use with a UDH
rear derailleur hanger.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Plaats reactie