Non Boost Quarq XX1 Eagle Crank op Boost frame

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Afhankelijk van de ruimte aan de non-drive kant zou je de drive kant met wat spacers verder naar rechts kunnen brengen?
Ik heb ook al eens gezien dat iemand het blad achterstevoren er in zette dan komen de tanden ook meer naar buiten te zitten.(bij sommige bladen dan)
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

Roger57 schreef: vr 18 september 2020, 11:46 Afhankelijk van de ruimte aan de non-drive kant zou je de drive kant met wat spacers verder naar rechts kunnen brengen?
Ik heb ook al eens gezien dat iemand het blad achterstevoren er in zette dan komen de tanden ook meer naar buiten te zitten.(bij sommige bladen dan)
Er zitten geen spacers aan de non-drive kant, dus helaas is er geen mogelijkheid om die te verplaatsen naar de drive kant. Omdraaien van het blad zou ik nog eens naar kunnen kijken, er lijkt iets winst te behalen.
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Als je “genoeg as-lengte” hebt kan je er een spacer tussen zetten, maar dat moet je zelf even meten.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Nee ik bedoel het lijkt wel of er verdikkingen op het blad zitten bij de gaten voor de boutjes (misschien om een 30t te kunnen monteren op 104mm BCD)

Misschien komt bij een 'plat' 32t blad het blad wat verder naar buiten. Maar de diameter is ook groter natuurlijk, dus je moet alsnog ff goed checken of het langs de chainstay past.
Everybody bought a new bike!
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Persoonlijk zou ik jezelf zoveel moeite besparen, gewoon om eens een geleende powermeter te testen?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

lijkt me deze toch? :
https://hollandbikeshop.com/sram/sram-m ... zw-462018/?

hier staat bij:
Twee varaties van Powermeters: Conventioneel en Boost 148 (52 mm kettinglijn)
Bij een DM blad zit de boost offset in het blad, maar voor een 104 spider/blad zit de offset dus in de spider, in dit geval de powermeter.

kan je hier ook zien:
https://www.sram.com/en/quarq/models/pm-dz-spdm-d1
Available in Boost (52mm) and non-Boost (49mm).
misschien kan je hier het serie nummer invoeren om de exacte specs te vinden:
https://www.sram.com/en/service/models/pm-dz-spdm-d1


Of roep ik nou iets wat allang bekend is :oops:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

asphaltdude schreef: vr 18 september 2020, 14:48 Nee ik bedoel het lijkt wel of er verdikkingen op het blad zitten bij de gaten voor de boutjes (misschien om een 30t te kunnen monteren op 104mm BCD)

Misschien komt bij een 'plat' 32t blad het blad wat verder naar buiten. Maar de diameter is ook groter natuurlijk, dus je moet alsnog ff goed checken of het langs de chainstay past.
Het is een ovalen 32t 104bcd blad.
Die hebben net als 30t 104bcd geen bladboutjes, maar bussen met schroefdraad.
En ingebouwde spacers(!) omdat anders je ketting tegen de armen van de 104-spider komt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie