Afhankelijk van de ruimte aan de non-drive kant zou je de drive kant met wat spacers verder naar rechts kunnen brengen?
Ik heb ook al eens gezien dat iemand het blad achterstevoren er in zette dan komen de tanden ook meer naar buiten te zitten.(bij sommige bladen dan)
Non Boost Quarq XX1 Eagle Crank op Boost frame
Er zitten geen spacers aan de non-drive kant, dus helaas is er geen mogelijkheid om die te verplaatsen naar de drive kant. Omdraaien van het blad zou ik nog eens naar kunnen kijken, er lijkt iets winst te behalen.Roger57 schreef: ↑vr 18 september 2020, 11:46 Afhankelijk van de ruimte aan de non-drive kant zou je de drive kant met wat spacers verder naar rechts kunnen brengen?
Ik heb ook al eens gezien dat iemand het blad achterstevoren er in zette dan komen de tanden ook meer naar buiten te zitten.(bij sommige bladen dan)
- asphaltdude
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3363
- Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
- Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
- Contacteer:
Nee ik bedoel het lijkt wel of er verdikkingen op het blad zitten bij de gaten voor de boutjes (misschien om een 30t te kunnen monteren op 104mm BCD)
Misschien komt bij een 'plat' 32t blad het blad wat verder naar buiten. Maar de diameter is ook groter natuurlijk, dus je moet alsnog ff goed checken of het langs de chainstay past.
Misschien komt bij een 'plat' 32t blad het blad wat verder naar buiten. Maar de diameter is ook groter natuurlijk, dus je moet alsnog ff goed checken of het langs de chainstay past.
Everybody bought a new bike!
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
lijkt me deze toch? :
https://hollandbikeshop.com/sram/sram-m ... zw-462018/?
hier staat bij:
kan je hier ook zien:
https://www.sram.com/en/quarq/models/pm-dz-spdm-d1
https://www.sram.com/en/service/models/pm-dz-spdm-d1
Of roep ik nou iets wat allang bekend is
https://hollandbikeshop.com/sram/sram-m ... zw-462018/?
hier staat bij:
Bij een DM blad zit de boost offset in het blad, maar voor een 104 spider/blad zit de offset dus in de spider, in dit geval de powermeter.Twee varaties van Powermeters: Conventioneel en Boost 148 (52 mm kettinglijn)
kan je hier ook zien:
https://www.sram.com/en/quarq/models/pm-dz-spdm-d1
misschien kan je hier het serie nummer invoeren om de exacte specs te vinden:Available in Boost (52mm) and non-Boost (49mm).
https://www.sram.com/en/service/models/pm-dz-spdm-d1
Of roep ik nou iets wat allang bekend is
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Het is een ovalen 32t 104bcd blad.asphaltdude schreef: ↑vr 18 september 2020, 14:48 Nee ik bedoel het lijkt wel of er verdikkingen op het blad zitten bij de gaten voor de boutjes (misschien om een 30t te kunnen monteren op 104mm BCD)
Misschien komt bij een 'plat' 32t blad het blad wat verder naar buiten. Maar de diameter is ook groter natuurlijk, dus je moet alsnog ff goed checken of het langs de chainstay past.
Die hebben net als 30t 104bcd geen bladboutjes, maar bussen met schroefdraad.
En ingebouwde spacers(!) omdat anders je ketting tegen de armen van de 104-spider komt.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.