Fietspomp ijken of vergelijken

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Op met het laatste te beginnen valt denk wel mee (of dus tegen voor mij :-{ :winkie: )

Maar lager dan dit ga ik echt niet doen. Dan rijd ik op m’n velg. Kan nu net niet de band met 2 duimen bovenop tegen de velg gedrukt krijgen. Ook krijg ik dan het burpee gevoel.

Zijn overigens 2.2 banden dus niet zo breed.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2494
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Volgens mij had ik een paar maanden geleden iets van een vergelijk gedaan tussen de Blowjoe , Schwalbe en SKS meter, de Schwalbe week het meeste af , althans waar na te vergelijken ?, naast de Blowjoe of SKS , of weken die meer af tov de Schwalbe ? :-?

Ik doe altijd globaal oppompen , en gebruik dus de duim methode , drukken in de band dat je denk : ja , tijdens het fietsen , druk eruit of erin :) , ben niet zo van de cijfertjes meer de praktijk , suc6 :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

hanjovdberg schreef: ma 5 oktober 2020, 00:22 Maar lager dan dit ga ik echt niet doen. Dan rijd ik op m’n velg. Kan nu net niet de band met 2 duimen bovenop tegen de velg gedrukt krijgen. Ook krijg ik dan het burpee gevoel.

Zijn overigens 2.2 banden dus niet zo breed.
Ik bedoel ook niet dat je daawerkelijk met lagere druk moet rijden, maar dat jouw druk t.o.v. mijn druk wel een aanwijzing zou kunnen zijn dat de metertjes afwijken.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ah okay. Ik zie soms bandenspanning(en) voorbij komen waarvan ik denk :~ :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 5 oktober 2020, 09:16 Ah okay. Ik zie soms bandenspanning(en) voorbij komen waarvan ik denk :~ :o
Ik snap het ook niet. Nou heb ik de indruk dat spanningsmeters bij lage druk slechter werken. Ik kom soms pompen tegen waar de naald blijft hangen tot je ruim boven de 1 bar bent. Dat schept niet veel vertrouwen. Dan ga ik toch vermoeden dat mensen niet met de druk rijden die ze denken te rijden. Nou ben ik zelf helemaal niet van de zo laag mogelijke druk omdat het voor mij gewoon niet werkt (een flubberende band zit de werking van mijn vering en demping in de weg, het karkas gaat er kapot van en heb steeds lekkage door burping).
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd. Bij mij blijft de druk nog altijd afhankelijk hoe ik het ervaar in het bos. Dus over wortels rijden moet er net niet voor zorgen dat ik de velg voel.

Ofwel simpel te testen met een stoeprand oprijden. Zou goede indicatie moeten zijn.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou nu ik een bepaalde leeftijds grens ben gepasseerd kreeg ik wat cadeautjes :winkie: (tenminste ik koop ze altijd zelf en laat ze dan geven .. :oops: :lol: )

Maar daarbij zat dus ook de SKS drukmeter.

Even getest;

Achterwiel 2.6 NN (Trek Stache+) 0.95 bar
Achterwiel 2.2 WP Speed (fully) 1.25 bar

Dus ik dacht met bijna 2.0 rond te rijden maar dat valt dus wel mee.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie