Sealant vernieuwen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BasMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 8 juni 2015, 12:16
Mijn mountainbike: Orbea Oiz

7 maanden en iets meer dan 2000 km geleden heb ik tubeless Schwalbe Racing Ray & Ralph laten monteren bij de Bikeshop waar ik mijn mountainbike heb gekocht. Nu las ik dat het tijd is om de sealant te vervangen. Lijkt me een klusje wat zelf wel moet lukken. Maar blijft er iets van die oude sealant over en moet de band eraf omdat eerst er uit te halen? Of kun je de 60ml sealant gewoon in het ventiel spuiten want dat oude spul is verdampt /verstuift?
Knakworstkweker

lucht eruit, band eraf

band poetsen met zeepsop, spoelen en laten drogen

nieuwe sealant erin en oppompen
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Zelf schep ik de oude sealent eruit en controleer de band van binnen even snel, maak deze schoon. En pomp de band weer op en vul deze via ventiel met een sealent (met behulp van spuit). Je kunt het ook voor je de band weer op de velg legt de sealent erin doen. Het is wat je zelf het makkelijkste/prettigste vind.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Vul ze meestal gewoon bij door het ventiel. Als ik banden wissel maak ik ze wel ff schoon. Je kan dus kiezen :winkie:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

gisteren nog gedaan, de achterband was al een tijdje aan het zweten, die stond zo goed als droog. Maar die band ook gelijk vervangen. Voor verder geen zweten en nog volop sealant (wel waterig). Oude sealant verwijderd en een doek door de band heen gehaald, daarna band weer oppompen (ploppen zonder sealant voor minder zooi en spetters) en nieuwe sealant via het ventiel.

Ik zou niet gaan zitten krabben en pulken en schrobben, enkel losse zooi verwijderen + eventueel wat dikkere aangekoekte plakken.
Plaats reactie