Tubeless maken

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

VanBiLL.com schreef: do 5 augustus 2021, 17:18 Aansluitend op dit topic. Ooit eens in 2009 geprobeerd een latex te rijden maar volgens mij iets verkeerd gedaan en het was niet zo'n succes.

Omdat ik ook emtb ben gaan rijden wil ik toch wel weer eens tubeless proberen (Levo met Roval Traverse 30mm intern). Rij nu met Conties Crossking/Raceking Protection 2.2 maar dat is me toch iets te smal. Er gaan nu Pirelli's op (Scorpion M voor en XC RC achter, prowall uitvoering) 2.4.

Wat ik me nu afvraag is welke latex (merk, type) het beste is om te gebruiken of maakt het merk niet zo veel onder het motto, latex = latex. Wat is jullie ervaring met een bepaald merk latex en waarom. Gebruik van latex is een totale blind spot in mijn kennis.

Gezien ik tegenwoordig niet heel extreme paden meer rijd (bossen in West-Brabant, soms UHR, soms Zuid-Limburg (niet Voerstreek) en soms Ardennen of Moeselvallei en eens per jaar Salzkammergut = voornamelijk schotters), neem ik aan dat voor 29x2.4 een 75-100mL latex per band genoeg is?

Bedankt voor jullie ervaringen en adviezen... :-q
Er zijn talloze tests op YouTube en de verschillende grote bike sites met uitgebreide vergelijkingen. Zou daar eens beginnen. Stans komt er vaak goed uit maar is een traditionele latex sealant, terwijl er ook wat meer non-latex sealants op de markt komen zoals Muc Off (en die ruikt ook nog eens lekker :roll: )
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Dan zullen we youtube eens gaan afstruinen naar tests, thanks voor de tip! :-q
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Plaats reactie