De achterliggende gedachten hierbij is inderdaad dat ik tot nu toe relatief weinig hoogte meters heb waar ik fiets, het is inderdaad meer boswielrennen. Afgelopen zomer ook veel over de weg gefietst 12km naar de track toe 15km track en dan weer 12km terug. Daar komt wel bij dat ik in de toekomst vaker naar andere tracks zou willen gaan die in dat opzicht uitdagender zullen zijn.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑za 31 oktober 2020, 02:19 Je levert bij 1x sowieso in op bereik.
Dus je moet nadenken waar je dat gaat inleveren, op snelheid of op klimmen.
Omdat je een 36 voorblad noemt, ga ik er van uit dat je kiest voor snelheid en wilt inleveren op klimmen.
Dat ik iets inlever is bekend, er zou nog wel het eea gespeeld kunnen worden met het voorblad natuurlijk. De reden dat ik naar 1x wil overstappen is omdat de groep toch op zijn eind is en ik niet kan wennen aan de voor derailleur. Ik vind het heel onprettig schakelen. Het voordeel om snel van een groot voorblad naar een klein voorblad te wisselen wanneer de situatie daar om vraagt, doe ik niet. Automatisch gebruik ik dan mijn andere shifter.
Ook heb ik gekeken om bij 10s te blijven. 1x10. maar hierbij lijken mij de stappen niet prettig. Via een Gear-calculator gekeken, als ik kijk welke overbrenging ik nu vaak gebruik dan zou dat bij 1x worden: 34 - 17/19/21 (hoe ik denk dat het gaat worden natuurlijk). stappen van 15-18-21 lijken mij te groot.
Er zijn diverse cassettes van sunrace, degene die ik op het oog heb/had voor de 12s is de CSMZ903 WA. Er is ook nog een CSMZ800. Weet je welke dat toevallig was die zo snel sleet?
Ik kan zo niet iets vinden waar staat welk model welke kwaliteit heeft. het gewicht scheelt wel aanzienlijk.
Hoezo zou de fiets bepaalde upgrades niet meer waard zijn? Crapton haalde dit ook al een beetje aan. Wanneer is een fiets het niet meer waard? Dat vind ik nog wel eens moeilijk. Alleen het argument dat deze al zoveel jaar oud is dat vind ik een beetje te kort door de bocht.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑za 31 oktober 2020, 16:14 Dus staat de upgrade meer in verhouding tot de waarde vd fiets.
Ik snap wel dat het wel ergens ophoud maar een groep vervangen wat dan +-€200 gaat kosten is toch niet vreemd? Of is het zo dat als je een nieuwe fiets hebt gekocht, dat je deze weer verkoopt als er slijtage is aan je groep?