Bandjes

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Jama2476
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 22 juni 2019, 19:00

Ik had een mooie sms pomp met drukmeter en zo n duo kop voor schrader en presta.
Op een dag was heel raar de meter kapot(glas en wijzer eraf en nergens te vinden) niemand in m’n gezin wist ergens van 🤔
Jaar later wou hij ook ineens niet meer pompen.
Nu heb ik een compressor maar met verloopnippel wou dat nogsteeds niet.
Vandaar ook m’n idee om binnenbandjes te vervangen voor de autoventiel versie.
Leuk idee maar dus weer volgende probleem dat dat niet in de velg past.
Nu heb ik beetje geprutst en van 2 slangen 1 gemaakt.....probleem opgelost 🙏😇
Thuis met de compressor en luchtpistool de prestabandjes op gewenste druk brengen .
Voor onderweg heb ik een lezyne handpompje om me mee te redden.
Wie rijdt er hier met waterzak ipv bidon?
Jama2476
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 22 juni 2019, 19:00

Moet sks zijn ipv sms
Knakworstkweker

cheeta schreef: vr 6 november 2020, 15:54 Hmm, afgezien van de diameter zie ik nog niet zo 1-2-3 wat de voordelen van een Presta zijn ten opzichte van een Schrader.
Als je de ventieldop verliest (om vanwege gewichtsbesparing zonder rijdt :lol: ) maar een Schrader ventiel kan vol gaan zitten met modder o.i.d. waardoor je ventiel vast kan gaan zitten of je rommel de band inblaast, presta ventielen hebben hier geen last van

presta heeft ook nog de dubbele veiligheid dat als de kern losloopt er alsnog naar beneden gedrukt moet worden voor er lucht uit kan lopen.

presta is fragieler dan Schrader en eigenlijk is de reden dat alle fietsventielen presta zijn te danken aan de wielerwereld.
de velgen werden steeds smaller en dan past een 6mm presta beter dan een 8mm schrader.

daarom heeft bmx nog steeds schrader, de velgen zijn simpelweg breder

schrader kan meer airflow leveren wat voor het 'ploppen' van een band makkelijker is en schrader is er tubeless ook gewoon, mijn auto heeft geen binnenbanden iig.

allemaal voors en tegens, misschien dat er binnenkort weer schrader op de markt komt als noviteit het maakt iig geen reet uit
Jama2476
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 22 juni 2019, 19:00

Bij schwalbe is het toch blauwe streep achter rode/oranje streep voor?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ligt er aan wat je doet. De zachtste compound doe je voor voor de grip, blauw is hard maar rood is nog harder. Oranje is zachter dan blauw. Oranje voor, blauw achter, blauw voor, rood achter. Of gewoon 2x hetzelfde.

Van hard naar zacht: rood, blauw, oranje, paars
Waar woke is, is vuur
Jama2476
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 22 juni 2019, 19:00

Misschien toch maar een ray/ralph setje in 2.35 gezien de routes die ik hier in Harderwijk rij helemaal zo gek nog niet 🤔🤣🙄
Freddy95
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 augustus 2020, 20:29

Ik rij zelf met continental cross king protection 2.3"
Ben ik zelf wel heel content van aangezien ik veel offroad en verharde wegen rijd.
Ik heb altijd zo een adapter bij voor het geval ik mijn druk onderweg wil laten zakken.
https://www.bike24.de/p12327.html?q=presta
Zeker handig dat ik gwn bij het dichtstbijzijnde tankstation kan gaan oppompen. Voor noodgevallen heb ik wel een CO2 pompje bij
Jama2476
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 22 juni 2019, 19:00

Jama2476
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 22 juni 2019, 19:00

Hoop dat het linkje werkt met foto van fiets met de nieuwe bandjes
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kermit schreef: do 5 november 2020, 19:44 En mocht je ooit naar tubeless willen is het ook handiger, omdat al die tubeless ventielen voor zo'n klein gaatje gemaakt zijn.
Notubes heeft tubeless autoventielen. M'n Hugo's hebben die nodig. Ik zou niet weten waarom, alle andere Notubes velgen hebben gaten voor Franse ventielen.

Nu moet ik iedere keer de pomp aanpassen voor die ene set met autoventielen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jama2476
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 22 juni 2019, 19:00

Blij verrast....goede grip en weinig rolweerstand.
Super blij met de racing ray/Ralph
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Afbeelding

Bij Flickr naar 'all sizes' via het pijltje rechtsonder in beeld. Gewenste formaat kiezen, adres van de afbeelding kopiëren en plakken en je foto is direct zichtbaar op het forum.
Plaats reactie