Cane Creek Double Barrel Inline - 2015

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Jurriaan schreef: vr 13 november 2020, 11:50 Ik heb de vraag voor CC service neergelegd bij mtbworks. Wordt vervolgt.
Dit gaat lukken :-q

Binnenkort worden de onderdelen besteld voor mijn Inline. Die daarna door het leven zal gaan als IL :-q

Dus neem contact op met mtbworks voor service aan een Cane Creek demper.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ter vergelijk met de heren in Oss, wat ben je straks kwijt voor deze "inspectie II"
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Jurriaan schreef: do 19 november 2020, 20:44
Jurriaan schreef: vr 13 november 2020, 11:50 Ik heb de vraag voor CC service neergelegd bij mtbworks. Wordt vervolgt.
Dit gaat lukken :-q

Binnenkort worden de onderdelen besteld voor mijn Inline. Die daarna door het leven zal gaan als IL :-q

Dus neem contact op met mtbworks voor service aan een Cane Creek demper.
Doet die het onderhoud zelf? Mijn DBAir IL is er nog niet aan toe, maar had al het vermoeden dat zelf doen toch andere koek is dan een Fox Float of een Rock Shox vork..
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ja hij doet het onderhoud zelf. Wordt een nieuwe dienst, Cane Creek demper onderhoud. Mijn demper gaat de spits afbijten. Gaat goed komen 👍🏻
Rene.urbex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 oktober 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty XM427

wil dit topic niet stelen maar wil wel graag het eea vragen over de DBair IL.

ik heb zojuist een DBair IL besteld als vervanging voor mijn RockShox RT3 relay (EI shock).
op de Cane Creek site al een handleiding gevonden waarin alles stap voor stap doorlopen wordt en ook zag ik een app (dialed) voor de instellingen.
maar hoe lastig (of juist niet) is het afstellen van deze demper?

de RT3 (of het EI shock systeem) was aan vervanging toe en dit leek me een hele mooie vervanger.
zeker voor het bedrag waarvoor hij nu werd aangeboden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dutch schreef: vr 20 november 2020, 04:48 Ter vergelijk met de heren in Oss, wat ben je straks kwijt voor deze "inspectie II"
In mij geval op basis van na calculatie.
Even contact opnemen met mtbworks geeft vooraf duidelijkheid.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rene.urbex schreef: do 26 november 2020, 21:35 wil dit topic niet stelen maar wil wel graag het eea vragen over de DBair IL.

ik heb zojuist een DBair IL besteld als vervanging voor mijn RockShox RT3 relay (EI shock).
op de Cane Creek site al een handleiding gevonden waarin alles stap voor stap doorlopen wordt en ook zag ik een app (dialed) voor de instellingen.
maar hoe lastig (of juist niet) is het afstellen van deze demper?

de RT3 (of het EI shock systeem) was aan vervanging toe en dit leek me een hele mooie vervanger.
zeker voor het bedrag waarvoor hij nu werd aangeboden.
Verdiep je in wat LSR, LSC, HSR en HSC betekenen en waar het op reageert. Wil je tot aan het gaatje qua theorie, kijk de video’s van Vorsprung op YT.

In het verleden waren er basisinstellingen per mtb, vermeld in de app. Daar is CC mee gestopt. Nu rest enkel nog de basisinstellingen vermeld op de kaart welke bijgevoegd is aan de demper en vermeld staat op de site.
Het kost best veel tijd om de demper goed in te stellen. Neem die tijd dan haal je het maximale uit de demper. Eventueel met behulp van een Shockwiz.
Let ook op dat veranderen van instellingen van de vork, er ook voor kan zorgen dat de demper ook anders afgesteld moet worden. Het is een geheel en behoort op elkaar afgesteld.
Ik heb onlangs luchtdruk van mijn vork aangepast en dat heeft ook invloed op d3 afstelling van de demper.
Rene.urbex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 oktober 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty XM427

Ja ben me al aan het inlezen over alles.
Daarna zal het idd vooral veel proberen zijn en hopelijk redelijk vlot een goede afstelling.
Rij eigenlijk alleen in nl dus zal de instellingen overal hetzelfde kunnen houden.

Heb er zin in, hopelijk leveren ze snel bij bike24.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je kunt het eenvoudig doen: LSC en HSC gewoon open, HSR ook. En dan alleen spelen met de LSR, de functie die op veel andere dempers en vorken als enige aanwezig is om in te kunnen stellen.

Hooguit als de fiets overmatig deint dan LSC wat dichter draaien.

Nu kun je gewoon goed uit de voeten in Nederland.


Daarna kun je dagen gaan spelen met de demper: flink aan de knoppen draaien en voelen wat er gebeurt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rene.urbex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 oktober 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty XM427

Lars TB schreef: za 28 november 2020, 20:49 Je kunt het eenvoudig doen: LSC en HSC gewoon open, HSR ook. En dan alleen spelen met de LSR, de functie die op veel andere dempers en vorken als enige aanwezig is om in te kunnen stellen.

Hooguit als de fiets overmatig deint dan LSC wat dichter draaien.

Nu kun je gewoon goed uit de voeten in Nederland.


Daarna kun je dagen gaan spelen met de demper: flink aan de knoppen draaien en voelen wat er gebeurt.
Kan niet wachten tot hij binnen is.
Ga me goed inlezen en filmpjes kijken, gaat vast lukken allemaal.

Maar wat je zegt is missschien wel een makkelijk begin.
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

Inmiddels de DB Inline weer terug van MTBworks in Rhenen.

Conversie laten doen naar een DB Air IL. Na inspectie bleek de inline ook defect te zijn (lekte olie).
Rob heeft hem dit keer opgestuurd naar Cosmic sports, maar begreep dat hij de Inline van Jurriaan zelf gedaan heeft!
Voor de volgende service beurt weer naar MTB Works, aangezien hij het nu zelf kan :-q Helemaal top!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gisteren heeft Rob mijn Inline omgebouwd naar IL. Dit maakt MTBworks de enige in Nederland die Cane Creek in huis doet.
Mijn Inline bleek al voorzien te zijn van de nieuwe seals. Gelijk verklaard waarom ie het zo goed uit hield :-q
Voor de liefhebbers op FB alle info.
Plaats reactie