Cane Creek Double Barrel Inline - 2015

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

Hi mede MTB-ers!

Mijn achter demper (CC DB Inline uit 2015) kan inmiddels wel een onderhoudsbeurtje gebruiken.
Ben naarstig aan het zoeken op internet net kits en uitleg filmpjes, maar dit is schaars.
Ook een service punt in NL lijkt lastig vindbaar.

Wie heeft de gouden tip voor mij ?

Mvg,
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Bikesuspension heeft mijn cane creek geserviced vorig jaar.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

+1 alleen dan 2 maand terug.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Volgens mij stuurt ook Bikesuspension die demper door naar Cosmic... .


De Inline is een extreem gecompliceerde demper om te servicen, vrijwel geen enkele onafhankelijk servicepunt kan of wil dat. Daarbij was de Inline vrij onbetrouwbaar omdat zelfs vanuit de fabriek de onderdelen niet altijd helemaal goed zaten. Daarom de upgrade naar de IL, die zorgde dat dat niet meer fout kon gaan.

Ik heb een aantal Inline's gehad, die in bij service (bij Cosmic) om heb laten bouwen naar IL. In werking geen verschil, in betrouwbaar wel.



Daar schijnt ook de grootste winst van de nieuwe DB Kitsuma te zitten: te servicen door onafhankelijke bedrijven (en misschien zelfs zelf te doen!).

Maar daar zijn alleen de toch al betrouwbare modellen met piggyback aangepakt, hoewel waarschijnlijk de IL modellen wel snel zullen volgen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zelf doen info alhier.

Laten doen: opsturen naar CosmicSports in Duitsland of TFTuned in UK.

Bikesuspension is inmiddels CC servicedealer aldus CC. Persoonlijk werk ik met een ander NLs servicebedrijf welke helaas (nog) geen CC service doet (of misschien wel gelukkig..).
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

Merci voor de reactie !
Had bikesuspension benaderd, die gaf ook aan de demper te sturen naar de Duitse importeur (Cosmic).
Vraag ook uitstaan bij Cosmic NL in Zandvoort, overweeg om hem te laten upgraden naar IL.

Thanks voor de reactie!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

BruceAllMIkety schreef: vr 6 november 2020, 22:17 Merci voor de reactie !
Had bikesuspension benaderd, die gaf ook aan de demper te sturen naar de Duitse importeur (Cosmic).
Vraag ook uitstaan bij Cosmic NL in Zandvoort, overweeg om hem te laten upgraden naar IL.

Thanks voor de reactie!
Cosmic NL stuurt door naar Cosmic.de :wink:

(O, Nederlandse servicedealer van CC voegt dus niks toe).
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Daar zou ik niet langer over twijfelen en zeker doen. (Als dat al niet standaard gebeurt)
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

Wacht al meer dan een week op antwoord.
Cosmic NL gebeld, weigert mij verder te helpen...

Wellicht niet representatief, maar dit doet mij twijfelen over de service van CC.

Ondertussen al aan het kijken naar een alternatief: Fox Float DPS Evol of de nieuwe Rockshox Deluxe.

Iemand ervaring met deze shocks?
Zag ook de X2 van de Float, maar lijkt mij een fantastische shock voor de 10km plus decents in de alpen(meer olie volume, dus minder snel fade) maar overkill voor de Benelux (98% van mijn ritjes)

Ps: ik ondervindt moeite met het vinden van de juiste inbouwmaat voor mijn shock. Spectral CF frame M 2015- Inline lijkt 190x51. De Float is 190x47. Lijkt mij dat de kortere stroke dus ook voor minder veerweg zorgt? Of hoe zit dat?
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

BruceAllMIkety schreef: vr 6 november 2020, 14:59 Hi mede MTB-ers!

Mijn achter demper (CC DB Inline uit 2015) kan inmiddels wel een onderhoudsbeurtje gebruiken.
Ben naarstig aan het zoeken op internet net kits en uitleg filmpjes, maar dit is schaars.
Ook een service punt in NL lijkt lastig vindbaar.

Wie heeft de gouden tip voor mij ?

Mvg,
Na lang wachten dan hier de gouden tip. Neem eens contact op met service@flatout-suspension.de. Zij hebben mij begin dit jaar snel en correct geholpen met de service aan mijn CC DB Coil IL demper. Half jaartje na de service is het membraan gescheurd en dit hebben ze vervolgens kostenloos weer gerepareerd.
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Cosmic.de reageert wel op e-mail is mijn ervaring.

Ik heb de vraag voor CC service neergelegd bij mtbworks. Wordt vervolgt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

BruceAllMIkety schreef: vr 13 november 2020, 09:55 Wacht al meer dan een week op antwoord.
Cosmic NL gebeld, weigert mij verder te helpen...

Wellicht niet representatief, maar dit doet mij twijfelen over de service van CC.

Ondertussen al aan het kijken naar een alternatief: Fox Float DPS Evol of de nieuwe Rockshox Deluxe.

Iemand ervaring met deze shocks?
Zag ook de X2 van de Float, maar lijkt mij een fantastische shock voor de 10km plus decents in de alpen(meer olie volume, dus minder snel fade) maar overkill voor de Benelux (98% van mijn ritjes)

Ps: ik ondervindt moeite met het vinden van de juiste inbouwmaat voor mijn shock. Spectral CF frame M 2015- Inline lijkt 190x51. De Float is 190x47. Lijkt mij dat de kortere stroke dus ook voor minder veerweg zorgt? Of hoe zit dat?
Zou mij eerder doen twijfelen aan de service van CosmicNL. Je vraagt toch geen gratis upgrade ofzo? Bikesuspension kan zo te horen nog steeds?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

In de tijd dat jij wacht op reactie had ik mijn demper al twrug van Bike Suspention :D (nee geen aandelen)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

BruceAllMIkety schreef: vr 13 november 2020, 09:55 Wacht al meer dan een week op antwoord.
Cosmic NL gebeld, weigert mij verder te helpen...
Want?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

BruceAllMIkety schreef: vr 13 november 2020, 09:55
Ondertussen al aan het kijken naar een alternatief: Fox Float DPS Evol of de nieuwe Rockshox Deluxe.

Iemand ervaring met deze shocks?
Zag ook de X2 van de Float, maar lijkt mij een fantastische shock voor de 10km plus decents in de alpen(meer olie volume, dus minder snel fade) maar overkill voor de Benelux (98% van mijn ritjes)

Ps: ik ondervindt moeite met het vinden van de juiste inbouwmaat voor mijn shock. Spectral CF frame M 2015- Inline lijkt 190x51. De Float is 190x47. Lijkt mij dat de kortere stroke dus ook voor minder veerweg zorgt? Of hoe zit dat?
Een kortere stroke is minder veerweg, ja. Maar 190x51 is toch een hele gangbare maat? (7.5x2.0 komt er akelig dicht in de buurt :wink: )

Ik heb beide maar in verschillende fietsen met verschillende veerweg en veersystemen dus kan ze niet 1 op 1 vergelijken. Vind de Fox (factory) het meest verfijnd aanvoelen maar of dat nu is omdat die 2 prijsklasses hoger zit of het de combi met de DW-link is durf ik niet te zeggen, feit is dat de DPS beter kleine zooi en remknippen dempt dan de Deluxe die 2 jaar nieuwer is en in een fiets met meer veerweg zit.
Plaats reactie