Demper palletje verspringt

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Mijn demper palletje verspringt onder het fietsen, zet ik hem helemaal open bij vertrek.
Kom ik terug staat ie in het midden of op firm. Naast irritant kan het ook gevaarlijk uitpakken als ik een jump pak met de gedachte open, terwijl het firm is.

Iemand oplossing?

Blauwe palletje
Afbeelding
One life, ride it!
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Weet je zeker dat die dan ook op firm staat of is alleen het hendeltje dan verdraaid?
Bij mijn demper zit het hendeltje ook los en kan ik hem zodoende niet verstellen naar midden of dicht zeg maar dus staat hij gewoon altijd open. :wink:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Nee, hij veert dan ook echt stugger
One life, ride it!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kan je het hendeltje er af halen en dan gaan fietsen?
(Of valt dan de hele boel uit elkaar?)
Eens kijken of de instelling dan ook verdraait.

Ik denk dat de massa vh hendeltje door de massatraagheid een bepaalde richting op beweegt.

Mogelijk is er een mechaniekje met een veertje, een kogeltje en een gaatje dat de hendel in klikjes moet laten bewegen en is dit verdwenen of vuil?
Zie je ook meteen als je het hendeltje los kan nemen.

De exploded views op de website zouden daar ook duidelijkheid over ku en geven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1069
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik heb hetzelfde met mijn Fox demper.
Kwam er achter in La Palma toen ik me na een afdaling afvroeg of ik nou echt zo horkerig op de fiets zat... Maar demper bleek op 'climb' geschoten te zijn.

Ik kan 'm ook helemaal doordraaien bovenlangs (oneindig vaak). Als ik van descent tegen de klok in doordraai naar climb, reageert de demper dan wel weer zoals 'ie hoort te reageren op die stand.

Ik plak 'm vast met ducttape tegenwoordig, werkt prima.. Denk dat het minstens 100+ euro kost om te laten maken, dat vind ik die demper niet waard (was daarvoor ook al niet heel enthousiast).
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

hendeltje eraf gehaald met kleine imbus, en beetje bekeken en weer terug geplaatst. lijkt nu wel wat meer spanning op te staan. maar even aanzien.
One life, ride it!
Plaats reactie