Frameswap - aandachtspunten

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Makkelijk schreef: ma 9 november 2020, 18:23
Dennis74 schreef: ma 9 november 2020, 14:45 Ik mis de meest aangedragen oplossing voor alle vragen op het forum

Koop een Honzo ;)
Het budget was te belangrijk om een Kona aan te bevelen. Ik overwoog het eerlijk gezegd wel :D
Lol
''Only dead fish go with the flow''
SundanceKid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 8 november 2020, 22:57

Oke, het punt is duidelijk :) Dank voor al jullie reacties. :-q Mijn conclusie:

- Hoewel technisch mogelijk eindig ik bij een frameswap met een fiets die niet het gewenste eindresultaat zal opleveren.
- Alternatief is verkoop van Cube en aankopen van iets nieuws in vergelijkbare prijsklasse.
- Wat dat alternatief moet zijn is de vraag, maar ik neig wel naar een Dartmoor Primal / Kona Honzo. Die lijken wel te bieden wat ik zoek.

Ik ga eens wat mooie foto's van mijn Kubus maken en kijken of er iemand gek genoeg is om er veel geld voor te geven. Vanaf daar zie ik wel verder.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik zou hem wat scherper stellen: opbouw met cube onderdelen is technisch een uitdaging en gaat veel extra kosten opleveren (zoals je al zei; die vork is niks waard en een los Cube frame heb ik ook een hard hoofd in dat je daar vanaf komt).
Waarom wil je per se 'iets nieuws'? Als je wil besparen is een tweedehandsje toch ook interessant?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Misschien kun je iemand (op het forum) vinden die je bike in wiilt ruilen / wisselen....
Er zijn er genoeg die veel hobbyen met bikes opbouwen om die vervolgens weer te verkopen....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Volgens mij is Jasper Fietsen uit Nijmegen zijn verhuur-Honzo's aan het verkopen: redelijke staat, weinig geld.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
SundanceKid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 8 november 2020, 22:57

Hi,

Inmiddels heb ik de Cube verkocht en ben ik op zoek naar een nieuwe hardtail. Ik kijk ook mee in het AMHT topic. Momenteel twijfel ik tussen:

- Kona Honzo DL
- Nukeproof Scout Comp
- Commencal HT AM Essential

Waar zouden jullie voor kiezen en waarom?

Voordeel is dat ik direct een Kona Honzo kan kopen. De Scout duurt zeker twee maanden en ik verwacht hetzelfde voor de Commencal. Bovendien vind ik de kleurstelling van de Scout voor de Comp (concrete grey) denk ik niet zo mooi. Nooit in het echt gezien, maar op plaatjes vind ik het niet erg mooi.

Zouden jullie voor de scout de upgrade overwegen voor EUR 700 naar de Scout Pro? M.n. de upgrade van de Marzocchi Bomber naar de Lyrik en de SunRinglé's naar DT M1900.

pff..te veel keuzes :)

Groeten,
Plaats reactie