Hulp keuze carbon wielset

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

ivocare schreef: do 12 november 2020, 19:59 Je betaald echt niet alleen voor een logo.
Tsja, als je een betrouwbaar adres in China hebt kun je ook een eigen logo erop laten zetten :wink: . (Er zit ook veel rommel tussen, vooral als je op Aliexpress koopt, Daar zitten veel dozenschuivers die niet weten wat ze verkopen). Door de bank genomen kost een set carbon velgen zo'n 400 euro all in. Met een goede garantie en crash replacement. Als ik als bedrijf daar mijn eigen logo op wil zetten en ze per 30-40 sets bestel gaat die prijs dramatisch naar beneden.

Tussen de 700 en 800 euro kun je dan een mooie lichte set laten bouwen met bv DT350 of Hope naven.

Over garantie gesproken: heb een wielset van Cannondale gezien (carbon hollowgram "Hi-Impact Carbon" :o ) waar na een paar weken scheuren in zitten. De rijder is 85kg, rijd met 2.0 bar druk over de Veluwe. C'dale vind het geen garantie en biedt een crash replacement aan van tussen de 1.100 en 1.200 euro voor een ander achterwiel.......Voor dat bedrag bouw ik bijna 2 sets :-{ .

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef: wo 11 november 2020, 19:26 Vandaag toevallig wat carbonreparateurs gemaild, want afgelopen zondag de velg van mijn achterwiel van mijn DT SWISS XRC 1250 wielset (OEM afgeleide van DT SWISS XRC 1200 op mijn Lux) een barst/scheur bezorgd in de velgrand... gebeurde op de stenige Camerig afdaling, grrr... Weeg 68kg. Scheurje loopvlak tubeless band, liep zeer snel leeg ondanks de latex, toen een steen geraakt waarschijnlijk, was gebeurd voor ik erg in had. Velg 25mm interne breedte, volumineuze Wolfpack Race 2,4".
Als je op stenige ondergrond rijdt, agressief daalt etc, een beetje reserve kan geen kwaad :-q .
Ter info wat de afhandeling bij mij betreft, om je een idee te geven:
Diverse carbonreparateurs adviseerden obv foto's: niet te repareren, nieuwe velg beter/veiliger.
Canyon koppelde me heden terug (binnen 2 dagen dus antwoord, lekker snel): ik kan het kapotte wiel opsturen naar DT Swiss zelf, ik krijg dan een nieuwe velg, wiel wordt door hen weer opgebouwd, 'nieuw wiel', a 475,-, en verzendlabel voor de doos is ook al toegestuurd. Vind ik een prima voorstel, daar de wielset gebaseerd is op een DT Swiss XRC 1200 wielset (adviesprijs nieuwe wielset >2000,-, los achterwiel wiel >1000,-).

En ik ga opnieuw eens nadenken over een tire-insert achter :wink: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Vooral het woord "krijg" icm 475,- vind ik een hele mooie :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DT Swiss gelooft niet in sinterklaas ;)
Maar de consument is blij, dus de prijs is goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Gooi er eens een Vittoria Airliner of Cushcore XC in ja! Die dingen zijn echt ideaal..
Waar woke is, is vuur
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Moet XC/marathon geschikt geschikt zijn, voor lichtere wielsets dus, ooit me al eens in Pepi’s Noodles verdiept. Draadje van begin ‘19, viewtopic.php?f=9&t=140702.
Laatste ontwikkelingen op dat gebied heb ik niet meer gevolgd.
Goede garantie is een fijne verzekering, een tire insert kan dat ook zijn :wink: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Cushcore XC heet natuurlijk niet voor niets zo, al kun je die nog te zwaar vinden. Naast beschermen merk ik wel dat het dempt en ook dat je nóg minder snel lek rijdt. Een keer met cushcore een wiel gebroken en nog anderhalve dag enduro gereden zonder pompen.. sindsdien ben ik wel verkocht.

Ben ook tevreden met rimpact, maar er is idd heel veel tegenwoordig. Ik zou iets lichts zoeken met enige sidewall support.
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: za 14 november 2020, 08:59 Moet XC/marathon geschikt geschikt zijn, voor lichtere wielsets dus, ooit me al eens in Pepi’s Noodles verdiept.
Pepi's zijn lekker licht, maar degene die in mijn omgeving rond reden (4 stuks) waren binnen 1 tot 6 maanden allemaal kapot. Is meer dat ze 1 flinke klap opvangen en daarmee de velg redden, maar de Noodle kun je weggooien :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: za 14 november 2020, 12:08
aurelius schreef: za 14 november 2020, 08:59 Moet XC/marathon geschikt geschikt zijn, voor lichtere wielsets dus, ooit me al eens in Pepi’s Noodles verdiept.
Pepi's zijn lekker licht, maar degene die in mijn omgeving rond reden (4 stuks) waren binnen 1 tot 6 maanden allemaal kapot. Is meer dat ze 1 flinke klap opvangen en daarmee de velg redden, maar de Noodle kun je weggooien :-{
Ik keek laatst naar mijn cushcore, bij bandenwissel. Die hebben in 2 jaar best wat meegemaakt en mijn indruk was "dat kan nog makkelijk een jaar of 10 mee". Het is altijd een balans tussen gewicht en duurzaamheid bij die dingen.

Puur voor velgbescherming zijn huck norris (evt. zelfgemaakt) waarschijnlijk nog het meest "prima"
Waar woke is, is vuur
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

aurelius schreef: wo 11 november 2020, 19:26 Vandaag toevallig wat carbonreparateurs gemaild, want afgelopen zondag de velg van mijn achterwiel van mijn DT SWISS XRC 1250 wielset (OEM afgeleide van DT SWISS XRC 1200 op mijn Lux) een barst/scheur bezorgd in de velgrand... gebeurde op de stenige Camerig afdaling, grrr... Weeg 68kg. Scheurje loopvlak tubeless band, liep zeer snel leeg ondanks de latex, toen een steen geraakt waarschijnlijk, was gebeurd voor ik erg in had. Velg 25mm interne breedte, volumineuze Wolfpack Race 2,4".
Als je op stenige ondergrond rijdt, agressief daalt etc, een beetje reserve kan geen kwaad :-q .
En is het nog te repareren?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Voor de weightweenies:
Cushcore XC, 150gr.

Nee repareren gaat niet, wiel net opgestuurd naar DT Swiss.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ah ja, ik lees nu pas dat je hem al hebt opgestuurd. Wel een prima deal.

Zo'n tire insert zal ongetwijfeld wel verschil maken, en ik begrijp het ook wel, want je wilt je dure carbon velgen niet kapot rijden, maar doet toch een beetje afbraak aan die mooie lichtgewicht carbon velgen. Want met die cushcores erin (ook niet goedkoop trouwens) kom je zwaarder uit dan een degelijke alu set...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

don't race what you can't replace ..... ik rij nu met een setje tweedehands NOX velgen uit nieuwsgierigheid, mochten ze sneller kapot gaan dan hun alu voorgangers dan is dat "lesson learned" en komt er geen carbon voor terug.
Verschil merk ik verder niet eerlijk gezegd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

way2go schreef: za 14 november 2020, 21:16 Wel een prima deal.
Dat zou ik het nu niet willen noemen... :roll:


Lees nog een keer de post van Jan!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Aan de crash replacements wordt gewoon goed verdiend.
Is echt wel iets anders dan de klant helpen tegen kostprijs.
Er wordt ook ingespeeld (noem het gebruik of zelfs misbruik) op het feit dat mensen niet zelf een velg of naaf kunnen vervangen. Dus kassa.
Het mes mag gerust aan twee kanten snijden, maar ik vermoed dat het toch iets meer aan de ene kant snijdt dan aan de andere.
Maar hoe dan ook, don't race what you can't replace.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie