Dank voor de tip van het leuke filmpje met die mooie fiets. Wel jammer dat de tester er niet echt hard mee gaat.
wvdb schreef: ↑vr 4 december 2020, 08:24
Een maat van mij heeft het anders meegemaakt. Cannondale was totaal niet coulant, nadat hij een 2 weken oud wiel brak. Hij kon niet zeggen dat hij wat vreemds had gedaan......... Uiteindelijk heeft de LBS het netjes afgehandeld.
Mijn dealer zei dat ze nog nooit dit nieuwe model gebroken/ beschadigd hadden gezien of voor garantie terug hebben gekregen. Wel hebben ze in het verleden diverse carbonnen wielen met schade gezien, maar uiteindelijk was dat nooit door normaal rijden zoals bedoeld met de fiets maar door ongelukjes zoals een scherpe steen oid. En dan niet met deze velgen maar met de oudere velgen en racefietsvelgen.
Had die maat van jou deze nieuwe velgen of is dat al langer geleden?
LBS en andere afkortingen die veelvuldig gebruikt worden. Vaak geen idee wat het betekend. Is er ergens een PGN waar je afkortingen kunt terugzoeken?
Lars TB schreef: ↑vr 4 december 2020, 15:21
Ik ga er van uit dat ze een beetje springen en stunten kunnen hebben, dus dat er voorlopig juist geen geld uitgegeven hoeft te worden.
Risico bij carbon zit toch meer in het stoten op de verkeerde manier.
Nu ik het filmpje heb gezien en jouw reactie gelezen is het verstandigste voor mij gewoon lekker verder te fietsen........... met die Levy uit het filmpje als voorbeeld waar ik naar toe kan werken met mijn rijstijl. Of het haalbaar is? Weinig kans.
Lars TB schreef: ↑vr 4 december 2020, 15:21Dan moet je wel de hoofdprijs voor de oude velgen weten te vangen. Nieuwe via bijvoorbeeld JtM is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing!)
Ik vang nooit de hoofdprijs, ik betaal hem meestal wel.
JtM.....?
kermit schreef: ↑vr 4 december 2020, 16:03
En een betaalbaar (alu) setje erbij voor de dagen dat je lompe dingen van plan bent?
Of zeg ik nu iets geks?
Heb ik gisteren ook even aan gedacht, had al op de Rad15 site gekeken. Mooi spul en goed verhaal op hun site.
Tegelijkertijd is het vreemd om eerst veel extra te betalen voor een fiets met deze wielen en dan later toch terug te gaan ( als het terug gaan is?) naar aluminium velgen.
Voorlopig fiets ik lekker verder, de bandenspanning van 1.1 en 1.3 naar 1.4 en 1.6 bar ( telkens leer je bij, ik had er nooit bij stilgestaan dat bij carbon velgen de bandenspanning beter niet te laag kan i.v.m. eerder schade rijden) )
Dank allen voor de reactie, hier kan ik wat mee.