Klopt. Dat wiel heb je idd gezien.Jan the Man schreef: ↑vr 4 december 2020, 21:43
Dat geval van de kapotte velg heb ik volgens mij in m'n handen gehad. In eerste instantie leek het dat dit spontaan ontstaan was, maar de schade aan de velgrand zou toch op impact kunnen duiden. Maar dan had je van een flat afgesprongen moeten zijn met 0,8 bar in de banden om de velg zo te slopen. De rest van het wiel was volledig intact.
De 'coulance' aanbieding van C'dale vond ik ook schandalig. Voor minder dan de 'matsprijs' voor het achterwiel heeft hij straks een complete nieuwe carbon set.
Gelukkig nam de LBS zijn verantwoordelijkheid en heeft een mooie deal aangeboden .
Ciao,
Jan
Betreft hier een 2021 cannondale scalpel. het was de 4e rit ofzo. Nou is de rijder wel groot en sterk, maar dat zou in mijn ogen niet voor een scheur mogen zorgen. Ook de ondergrond hier in de buurt kent nauwelijks keien, en dan eigenlijk al helemaal niet in een afdaling.Erwin25 schreef: ↑vr 4 december 2020, 20:41
Mijn dealer zei dat ze nog nooit dit nieuwe model gebroken/ beschadigd hadden gezien of voor garantie terug hebben gekregen. Wel hebben ze in het verleden diverse carbonnen wielen met schade gezien, maar uiteindelijk was dat nooit door normaal rijden zoals bedoeld met de fiets maar door ongelukjes zoals een scherpe steen oid. En dan niet met deze velgen maar met de oudere velgen en racefietsvelgen.
Had die maat van jou deze nieuwe velgen of is dat al langer geleden?
LBS en andere afkortingen die veelvuldig gebruikt worden. Vaak geen idee wat het betekend. Is er ergens een PGN waar je afkortingen kunt terugzoeken?
Het kan natuurlijk altijd een pech gevalletje zijn, maar ik vond wel dat cannondale zich er wel heel makkelijk vanaf deed bij een 4 weken oude fiets.