Hallo allemaal!
Ik heb zelf een 200 uurs service uitgevoerd van mijn Rockshox Judy Silver TK. Ik heb het onderhoud uitgevoerd volgens de handleiding van SRAM. Alles is verder goed gegaan en de vork veert weer lekker soepel. Echter als ik de lockout aanzet veert hij bijna niet meer in en is zeer stug, het is net alsof er geen demping in zit en het eindgevoel hard is ipv losjes. Zou het mogelijk kunnen zijn dat de lockout kabel te strak zit of niet goed is geïnstalleerd ? Of toch even de demper uit elkaar halen om te controleren of hij niet op de gesloten positie staat ? Hij veert overigens wel goed in zonder lockout en alles werkt verder na behoren.
Olie heb ik bijgevuld met 122ml in de demperkant.
Hopelijk heeft iemand hier nog een tip!.
Rockshox Judy silver TK demper / lockout vraag
- Daantje050
- All rounder
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
- Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 197
- Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
- Mijn mountainbike: Olympia Iron '22
Eh, dat is toch juist de bedoeling van een lockout, dat ie niet meer inveert?
Ik heb alleen nog maar een Pike geserviced, maar in het serviceoverzicht dat ik vond (ook voor andere modellen) werd er voor olie steeds over 10, 15ml gesproken. 122ml lijkt mij dan ineens bijna 10x zoveel. Zou het geen typefoutje in het document kunnen zijn en het 12ml moeten zijn?
https://www.servicearchive.sram.com/sit ... _rev_a.pdf
Alleen de damper zelf bevat meer (en andere olie)
- Daantje050
- All rounder
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
- Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0
Volgens mij is het wel de bedoeling dat er een stuk demping is, ook met lockout aan. Nu is het net alsof die vastloopt en niet verder kan. Vooraf de service was het ook anders.Tarwetijger schreef: ↑vr 13 november 2020, 11:42 Eh, dat is toch juist de bedoeling van een lockout, dat ie niet meer inveert?
In de onderpoten idd 6ml (15wt) per kant. De bovenkant bij de demper heeft 122ml (5wt).Mark-V schreef: ↑vr 13 november 2020, 11:49Ik heb alleen nog maar een Pike geserviced, maar in het serviceoverzicht dat ik vond (ook voor andere modellen) werd er voor olie steeds over 10, 15ml gesproken. 122ml lijkt mij dan ineens bijna 10x zoveel. Zou het geen typefoutje in het document kunnen zijn en het 12ml moeten zijn?
https://www.servicearchive.sram.com/sit ... _rev_a.pdf
Alleen de damper zelf bevat meer (en andere olie)
Zat er niet te weinig olie in?
Hoe minder olie, hoe meer lucht, en dan gaat voor dat de zuiger het oliebad in duikt, eerst de lucht samendrukken.
Een moderne sid is bijvoorbeeld echt kneiterhard met lockout er op, maar die demper wordt net als de remmen gebleed. Een lockout van wat lekke oudere sid van mij die wat olie verloor werd steeds plusher met de lockout aan. Totdat ik er weer genoeg van had en wat olie er bij gooide.
Maar wat maakt het uit, lockout is toch overrated.
Hoe minder olie, hoe meer lucht, en dan gaat voor dat de zuiger het oliebad in duikt, eerst de lucht samendrukken.
Een moderne sid is bijvoorbeeld echt kneiterhard met lockout er op, maar die demper wordt net als de remmen gebleed. Een lockout van wat lekke oudere sid van mij die wat olie verloor werd steeds plusher met de lockout aan. Totdat ik er weer genoeg van had en wat olie er bij gooide.
Maar wat maakt het uit, lockout is toch overrated.
Haha, ok! Je weet maar nooitDaantje050 schreef: ↑vr 13 november 2020, 13:42
In de onderpoten idd 6ml (15wt) per kant. De bovenkant bij de demper heeft 122ml (5wt).
-
- Extreme Biker
- Berichten: 728
- Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
- Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020
Mijn nieuwe sid veert ook nog in in de lockoutMarke schreef: ↑vr 13 november 2020, 13:56 Zat er niet te weinig olie in?
Hoe minder olie, hoe meer lucht, en dan gaat voor dat de zuiger het oliebad in duikt, eerst de lucht samendrukken.
Een moderne sid is bijvoorbeeld echt kneiterhard met lockout er op, maar die demper wordt net als de remmen gebleed. Een lockout van wat lekke oudere sid van mij die wat olie verloor werd steeds plusher met de lockout aan. Totdat ik er weer genoeg van had en wat olie er bij gooide.
Maar wat maakt het uit, lockout is toch overrated.
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)
Grand Canyon 7.9 CF SL
specialized pitch comp 650B
yesterday does not matter
Retired)
Grand Canyon 7.9 CF SL
specialized pitch comp 650B
yesterday does not matter