Kan Trek natuurlijk wel zeggen, maar blijkbaar klopt het dus niet... .
Maar goed, daar is hij nu niet mee geholpen.
Ik weet niet hoe zwaar hij is, maar met zo een lengte zou 90 kg wel een gezond minimum zijn. En dan ben je voor een fiets die eigenlijk bedoeld is voor 70 kg wedstrijdrijdertjes niet helemaal goed af.
Misschien een Top Fuel scoren als vervanging?
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Goed idee. Ik zal hem wat worstjes voorhouden. Maar hij is verder erg content met de zit en fiets. En in dat opzicht lijkt hij helemaal niet op mij ... elk 1-2 jaar wel een nieuwe fiets
Verder ook niet overigens .. met mijn 1.68 en korte beentjes moet ik altijd maatje mini mini hebben
Je schiet er niets mee op, maar ik kan je vertellen dat ik identieke ervaring heb. Heb nu mijn 3e frame van een Trek Superfly. Ben196/88kg en rijd op een XL (XXL is de max.). Alles keurig opgelost steeds door TREK/FM. Laatste keer 'gewoon' een vervangend Superfly frame gekregen en door de FM opgebouwd....de vervangende frames zijn altijd mat-zwart is mijn ervaring
Trek Procaliber is geen zekerheid kan ik melden, na 1,5 jaar frame gescheurd onder scharnierpunt.
September gemeld en nu is het wachten tot waarschijnlijk februari op het garantieframe
hanjovdberg schreef: ↑za 21 november 2020, 11:54
..een versteviging heeft aangebracht rond dat punt..
Doel je daarmee op die Isospeed Decoupler van de ProCaliber? Dat is geen versteviging ten opzichte van de Superfly, en ook nooit zo in de markt gezet.
Overigens ook geen verzwakking, maar gewoon een andere constructie met als doel een bepaalde mate van flex in te bouwen als je zit, die wordt opgeheven als je staand trapt. Zeggen ze daar bij Trek./
hanjovdberg schreef: ↑ma 23 november 2020, 14:51
Nee dat bedoel ik niet. Hoewel die flex wel krachten kan opvangen. De huidige XXL modellen hebben een extra tussenstuk.
Ah, die versteviging ken ik niet. Zelf 2 XL Superfly's gehad en bij mij kraakten ze beiden rondom de zadelpen. Ik vermoed overmatige flex, maar scheuren hebben ze bij mij niet gedaan.
hanjovdberg schreef: ↑wo 25 november 2020, 10:27
Ja hè ... is niet mijn fiets hè
Maar idd precies zo’n scheur ja ...
geeft niet hoor.
Maar das dus zo'n typische Trek crack.(hoewel het ook bij andere merken voorkomt)
Topic hierboven is al uit 2009, dus ze hebben nog steeds niets geleerd...
Wordt veroorzaakt door een te ruime zitbuis, of een te dunne zadelpen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mijn maatje heeft het met een carbon frame ook al voor de derde keer gehad. Bij de bikefitting was hem een L geadviseerd. Heeft nu als derde frame een XL gekregen met een kortere stuurpen. Bij hem scheurden ze volgens mij iets onder de aanhechting van de bovenste framebuis. Hij rijdt zeker niet lomp en is ook niet echt te zwaar. Ik denk dat de constructie er niet op gebouwd is.