Rem lever lekt olie?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Arthur_123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 16 januari 2021, 17:01

Het is de achterrem die kapot is.
Arthur_123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 16 januari 2021, 17:01

Het is de achterrem die kapot is.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier voor 39 euro een complete set. Zonder adapter en schijven, maar die passen waarschijnlijk gewoon van je huidige remmen.
https://www.cnc-bike.de/shimano-m425br- ... 19681.html

De vraag is of je jezelf de handigheid toevertrouwd om ze te monteren? Remleidingen moeten vaak ingekort worden, en de remmen ontlucht. Geen rocket science maar je hebt wat spulletjes nodig (olie, spuit, slangetje) en zonder sleutelervaring kan ik me voorstellen dat je tegen zoiets ook wat opziet.

Maar voor dit geld echt prima remmen. Mits goed afgesteld en ingeremd, maar dat geldt voor elke schijfrem.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Goed spul voor strakke prijs, zou ik niet verder over denken. Er is vast wel een biker bij jou in de buurt die effe kan helpen. Zitten er zo op.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Arthur_123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 16 januari 2021, 17:01

Bedankt voor de reactie's. Is het mogelijk om dat zweten nog te voorkomen of is het gewoon pech als je het hebt? Er zit in m'n voorvork ook wat roest schijnt. Is dat noch te verhelpen? En mijn stuur draait heel eventjes stroef als ik hem van de ophang haken afhaal licht dat aan het hangen of is het iets anders?

Alvast bedankt Voor de reacties
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kermit schreef: di 19 januari 2021, 21:24 Hier voor 39 euro een complete set. Zonder adapter en schijven, maar die passen waarschijnlijk gewoon van je huidige remmen.
https://www.cnc-bike.de/shimano-m425br- ... 19681.html

De vraag is of je jezelf de handigheid toevertrouwd om ze te monteren? Remleidingen moeten vaak ingekort worden, en de remmen ontlucht. Geen rocket science maar je hebt wat spulletjes nodig (olie, spuit, slangetje) en zonder sleutelervaring kan ik me voorstellen dat je tegen zoiets ook wat opziet.

Maar voor dit geld echt prima remmen. Mits goed afgesteld en ingeremd, maar dat geldt voor elke schijfrem.
En voor iets (€6,-) meer: https://www.bike-components.de/en/Shima ... et-p67525/
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zou toch proberen een iets duurder setje te kopen, met andere hendels.
2 vinger remgreep met servo wave. Deore of MT501.
Deze 3 vinger remmen zijn echt meer voor stads/toerfietsen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakworstkweker

Arthur_123 schreef: di 19 januari 2021, 21:55 Bedankt voor de reactie's. Is het mogelijk om dat zweten nog te voorkomen of is het gewoon pech als je het hebt? Er zit in m'n voorvork ook wat roest schijnt. Is dat noch te verhelpen? En mijn stuur draait heel eventjes stroef als ik hem van de ophang haken afhaal licht dat aan het hangen of is het iets anders?

Alvast bedankt Voor de reacties
dan zit er water in je vork, denk ik zal wel een coil shock zijn, is misschien nog te redden, revisiesetje aanschaffen en vork uit elkaar halen om te beoordelen.

Stroef stuur dan zijn je balhoofdlagers ook aan vervanging toe.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: di 19 januari 2021, 23:49 Ik zou toch proberen een iets duurder setje te kopen, met andere hendels.
2 vinger remgreep met servo wave. Deore of MT501.
Deze 3 vinger remmen zijn echt meer voor stads/toerfietsen.
Die Tektro`s hebben (naast een behoorlijke leeftijd) ook van die lange hevels dus zelfs met het goedkoopste setje Shimano`s ga je er wrs al op vooruit.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het kan geen kwaad als TS een plaatje post van z'n hele huidige remsituatie.
Onlangs hebben we hier ook iemand blij gemaakt in een zelfde situatie maar toen was het wel nodig andere schijven en adapters erbij aan te schaffen.
Ik weet niet meer of echt nodig was of dat het meer een totale upgrade moest worden bij die persoon.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met foto's is altijd beter :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Arthur_123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 16 januari 2021, 17:01

Weet iemand nog een goede rem set? Kan het echt niet vinden. Veel apart of geen goeie kwaliteit.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Arthur_123 schreef: wo 20 januari 2021, 15:50 Weet iemand nog een goede rem set? Kan het echt niet vinden. Veel apart of geen goeie kwaliteit.
Wat is het budget?

Wat heb je zelf gevonden en waar twijfel je over?
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Arthur_123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 16 januari 2021, 17:01

Budget ron de 80 euro. Iemand had al iets gestuurd alleen dat was een 3 vingerige rem inplaats van 2. Heb er 1 van elvedes. De hp 4000voor 75 euro weet allen niet of dat goed is.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

https://www.cnc-bike.de/shimano-m506br- ... 19672.html
Zo'n set moet wellicht ook ingekort worden of je blijft mogelijk met veel leiding zitten, even opmeten dus.

Of je koopt 2x een achterrem en gaat zelf de leiding inkorten:
https://www.cnc-bike.de/shimano-m506br- ... 17022.html
Dan heb je nog een leidingsnijder, een insert en olijf en een bleedset nodig.

Dit gaat dus niet omdat de remgrepen bij Shimano links en rechts gespiegeld zijn.

Maar nogmaals: post een plaatje van je huidige remsetup.
Laatst gewijzigd door Elvander op wo 20 januari 2021, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie