Ik heb een andere Formula naaf en die ook uit enkele keren uit elkaar gehad, lagers vervangen, .... Uit m'n hoofd:
De 12mm inbus zit in dat geval aan de non-drive side, als je die vasthoudt, dan kun je met een konussleutel de moer aan de drive side verwijderen om de body eraf te trekken. Vervolgens de moer en contramoer met een konussleutel aan de non-drive side losmaken.
Als die weg zijn kan de as er vrij makkelijk richting de drive side uit.
De inbus in de as niet gebruiken als er geen moer omheen zit, de kans dat je as dat overleeft is echt miniem volgens mij.
Project Downhill fiets reviseren
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Non drive side er af rukken. En dan verder sleutelen
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3830
- Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
Qua spuiten gaat het toch poedercoaten worden denk ik. Zoveel steviger dan normale verf.
Al krijg ik nog een prijs binnen voor verchromen. Dat zou helemaal porno zijn
Chrome en zwarte stickers
Al krijg ik nog een prijs binnen voor verchromen. Dat zou helemaal porno zijn
Chrome en zwarte stickers
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5574
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3830
- Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
https://www.youtube.com/watch?v=CtwJvgPJ9xw
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Dat was vroeger.
dit is nu
Poef! en daar gingen wat jeugddromen
Ook meteen een goede waarschuwing dat ook klassiekers altijd leuk zijn in je geheugen maar IRL echt niet meer zijn wat je dacht.
dit is nu
Poef! en daar gingen wat jeugddromen
Ook meteen een goede waarschuwing dat ook klassiekers altijd leuk zijn in je geheugen maar IRL echt niet meer zijn wat je dacht.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3830
- Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
3 tot 6 honderd voor spuiten
130 voor het veel stevigere poedercoaten. Ik weet wel wat het gaat worden dus
Verchromen ziet helaas geen enkel bedrijf zitten: aluminium en verchromen zijn blijkbaar geen vrienden.
130 voor het veel stevigere poedercoaten. Ik weet wel wat het gaat worden dus
Verchromen ziet helaas geen enkel bedrijf zitten: aluminium en verchromen zijn blijkbaar geen vrienden.
- Erwin25
- Mountainbike Junk
- Berichten: 206
- Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
- Mijn mountainbike: fietst wel goed
Verchromen was nog duurder geweest. Vooral het voorwerk voor verchromen is arbeidsintensief. ( polijsten)
Spuiten is ook duurder omdat dat ook veel meer werk kost dan poedercoaten. En daarbij is autolak erg duur tegenwoordig. Kost zomaar Euro 100,- per liter.
Poedercoaten is een goed alternatief. Je kunt kiezen uit zo coaten op het blanke staal of eerst een grondlaag er onder coaten. Beter bestand tegen roesten en betere hechting, maar ook weer duurder. Poedercoaten geeft een minder mooie eindlaag dan spuiten, het is wat grover van structuur en soms erg dik aangebracht. Maar voor een stoere downhillfiets wel een goede keuze.
Spuiten is ook duurder omdat dat ook veel meer werk kost dan poedercoaten. En daarbij is autolak erg duur tegenwoordig. Kost zomaar Euro 100,- per liter.
Poedercoaten is een goed alternatief. Je kunt kiezen uit zo coaten op het blanke staal of eerst een grondlaag er onder coaten. Beter bestand tegen roesten en betere hechting, maar ook weer duurder. Poedercoaten geeft een minder mooie eindlaag dan spuiten, het is wat grover van structuur en soms erg dik aangebracht. Maar voor een stoere downhillfiets wel een goede keuze.