Boutje dolgedraaid shimano schijfrem

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Ricardo1803
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 28 februari 2021, 16:40

nn
Laatst gewijzigd door Ricardo1803 op za 6 maart 2021, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

De beschadiging valt, zo te zien mee maar die bouten houden de helften van je remklauw bij elkaar. Ik zou dus wel even de juiste torx regelen en de bout weer aandraaien voordat je `m gaat gebruiken om lekkages te voorkomen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Even rustig aan met alle reparaties en lees je goed in!
Dit is topic 2 al geloof ik en het lijkt er op dat je weinig ervaring hebt met MTB's.

Rustig lezen en duidelijke vragen stellen, dan gaat het allemaal goed komen!
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Wat TenZNL zegt, het lijkt mee te vallen. Wel zaak om zeker ( met juiste gereedschap ) te (laten?) checken of ie vast genoeg zit.
En als je geen ervaren sleutelaar en of goed technisch onderlegd bent, is het zeker raadzaam om, voordat je ergens aan begint, een aantal YouTube filmpjes over dat onderwerp te bekijken! Gewoon even google-en en je vindt er genoeg! En inderdaad, vooraf bv. hier vragen stellen, zoals Patrick aangeeft, is ook een goede optie! ( wel eerst even de zoekfunctie gebruiken om te kijken of er al een "draadje" over dat onderwerp is )
Real men think straight and flat are boring :-D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Toevallig net vandaag ivm probleem aan zowel remhendel als klauw deze uit elkaar gehaald. Ik heb de klauw gefixeerd in een bankschroef en dan met de accuboor losgedraaid. Ging perfect. Ook in elkaar zetten ging prima.

Ik had al nieuwe hendel en klauw besteld maar alles lijkt nu toch weer te functioneren. Dus maar gauw de bestelling geannuleerd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie