Tikkent geluid voorwiel

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Fiets weer opgehaald maar nog niet verholpen. Ze denken dat het in de passing zit waar de fusion x dempers aan het balhoofd zijn geperst. Ze hebben een mail met garantieclaim naar fusionx gestuurd. Het is dus nog niet volledig gevonden maar we zijn op de goede weg. Even het antwoord van fusionx afwachten en hopen op een nieuwe voorvork
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je bedoeld waar de stanchions in de kroon zijn gelijmd?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

ThaSingleTrackMastah schreef: za 20 maart 2021, 15:06 Je bedoeld waar de stanchions in de kroon zijn gelijmd?
Ik dat dat is wat ze bedoelen haha, alleen ze zeggen dat het geperst zit...Heb nog steeds geen antwoord, zal ze maandag maar is bellen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

"Aan het balhoofd" zal de balhoofdbuis in de kroon zijn, een typische plaats waar diverse vorken vaker gaan kraken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Lars TB schreef: zo 21 maart 2021, 12:24 "Aan het balhoofd" zal de balhoofdbuis in de kroon zijn, een typische plaats waar diverse vorken vaker gaan kraken.
Hmm die termen komen wel in de buurt bij wat ze mompelde haha, dat mompelen was vooral omdat de fiets nog binnen garantie valt ;)
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Lars TB schreef: zo 21 maart 2021, 12:24 "Aan het balhoofd" zal de balhoofdbuis in de kroon zijn, een typische plaats waar diverse vorken vaker gaan kraken.
Ps, heb amerongen, leersum, noordwijk en hoge vuursche daarna alweer gereden, met gekraak, maar alles blijft nog heel hahaha. Ben blij dat ik niet heb gewacht op het antwoord van Xfusion, want dan zou de fiets er nog staan. Neemt niet weg dat er waarschijnlijk nog een tijdje voorvork inleveren komt binnenkort. Ze zullen hem wel willen ' onderzoeken ' voordat ze een nieuwe geven.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Update, de fork moet terug naar x fusion voor onderzoek. Mocht het daar zitten krijg ik een nieuwe onder garantie. Dit betekend wel dat ik dus mijn fiets 2 weken kwijt ben :(. Eigenlijk vind ik dat een beetje slecht, maar zo staat het wel in de garantie voorwaarden waar ik mee akkoord gegaan ben tijdens de koop. Ik zou als een beetje goed bedrijf zeggen, hier heb je alvast een nieuwe, dan gaan wij naar de oude kijken. Mocht het dan toch niet stuk zijn, kunnen ze die van mij weer naar een ander toesturen die hetzelfde probleem heeft haha.
Maar ja, 2 weken zonder fiets gaat niet gebeuren, dus ik heb een nieuwe besteld. Volgende week ontvang ik mijn Cannondale Habit 5. Zodra ik die heb, gaat mijn huidige fiets naar de fietsenmaker zodat ze die garantie kwestie kunnen fixen. Daarna gaat ie in de verkoop.
Zodra er meer nieuws is laat ik me horen.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Update, Ik heb inmiddelse een nieuwe fiets en de gene met het tikkende geluid is bij de fietsenmaker die de voorvork terug gaat sturen voor garantie. Lets see what daar uit komt ;)
Plaats reactie