2 powerlocks in 1 ketting

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

De titel zegt het al, kunnen er twee sram powerlocks in één ketting?
Vorige week is mijn ketting gebroken, als ik er nu een nieuwe ketting op leg loopt ie misschien niet lekker over de tandwielen ivm de huidige slijtage, daarom een powerlock geplaatst. Nu zitten er dus twee in, het lijkt mij geen probleem maar hoe kijken jullie hier tegenaan?

Vanaf nu maar (nog) een mee tijdens de ritten, op de plaats vervangen was beter geweest want nu was de middag verkloot.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Geen probleem. Heb mensen gezien die er 7(!) in een ketting hadden. Als-ie weer breekt zal dat niet op een powerlock zijn. Maar: goed in de gaten houden en tijdig alles vervangen, tzt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Zag laatst een filmpje op Yt waar iemand een ketting volledig uit masterlinks had gemaakt. Ging gewoon goed, dus lijkt me inderdaad geen probleem.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Eigenlijk kan dat niet, want een powerlinks hebben geen rolletjes en zijn altijd buitenschakels (zoals wij ze gebruiken in elk geval). Dus de helft kan sowieso wel :D
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Nou mooi dan! Voortaan op tijd in de goede versnelling én een extra powerlock mee! Bedankt!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Iedere ketting zn eigen powerlock(s) en bij een nieuwe ketting ook de powerlock(s) vernieuwen.

De oude gaan mee als reserve, samen met een stukje ketting dat je vaak overhoud bij het inkorten. Dan kan je onderweg altijd je verbogen ketting repareren. Mits je een pons bij je hebt.
Op de vaste route rondom het dorp niet zo spannend, maar op een dagtocht in de Ardennen wel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Anne Jan schreef: za 27 maart 2021, 09:46 Zag laatst een filmpje op Yt waar iemand een ketting volledig uit masterlinks had gemaakt. Ging gewoon goed, dus lijkt me inderdaad geen probleem.
https://youtu.be/m1y95ztSY5U
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Mike123 schreef: za 3 april 2021, 00:20
Anne Jan schreef: za 27 maart 2021, 09:46 Zag laatst een filmpje op Yt waar iemand een ketting volledig uit masterlinks had gemaakt. Ging gewoon goed, dus lijkt me inderdaad geen probleem.
https://youtu.be/m1y95ztSY5U
Dat is m ja. En zoals eerder al staat is het eigenlijk maar de helft van de ketting die uit masterlink bestaat. Video is niet zo heel lang maar volgens mij ben je best lang bezig om een ketting volledig uit elkaar te halen...
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Anne Jan schreef: za 3 april 2021, 07:48
Mike123 schreef: za 3 april 2021, 00:20
https://youtu.be/m1y95ztSY5U
Dat is m ja. En zoals eerder al staat is het eigenlijk maar de helft van de ketting die uit masterlink bestaat. Video is niet zo heel lang maar volgens mij ben je best lang bezig om een ketting volledig uit elkaar te halen...
Als je ene kanaal 600.000 abonnees heeft en dan ander 2,2 miljoen dan kun je daar wel even tijd aanbesteden :wink:
Overigens zijn beide kanalen echt een aanrader als je van MTBen houdt!
sergedaniels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: do 25 maart 2021, 22:10

Je kan een ganse ketting maken met powerlocks , dus geen enkel probleem
Master pancake
Plaats reactie