Multi-release nieuwe XT 8100 shifter werkt niet

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Heb onlangs een nieuwe XT 12-speed aandrijflijn gemonteerd. Alles werkt perfect, schakelen gaat super. Multi-release naar grotere kettingwielen gaat prima, maar de '2 omhoog' multi-release functie doet het niet. Hij schakelt gewoon 1 omhoog, wat trouwens perfect werkt.

Iemand een idee wat er aan de kant kan zijn? Lijkt me toch wel fijn om in 1 keer twee omhoog te kunnen schakelen, als het er toch op zit...
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Foxc schreef: zo 4 april 2021, 09:45 Heb onlangs een nieuwe XT 12-speed aandrijflijn gemonteerd. Alles werkt perfect, schakelen gaat super. Multi-release naar grotere kettingwielen gaat prima, maar de '2 omhoog' multi-release functie doet het niet. Hij schakelt gewoon 1 omhoog, wat trouwens perfect werkt.

Iemand een idee wat er aan de kant kan zijn? Lijkt me toch wel fijn om in 1 keer twee omhoog te kunnen schakelen, als het er toch op zit...
Iets steviger doordrukken? Of wordt de slag geblokkeerd door iets anders wat op je stuur gemonteerd zit? Het zou toch echt moeten werken.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Kan de hele slag maken. Beide kanten op. Lijkt wel alsof er in de shifter iets niet goedzit.

Kan ook niets vinden op internet van vergelijkbare problemen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Foxc schreef: zo 4 april 2021, 11:22 Kan de hele slag maken. Beide kanten op. Lijkt wel alsof er in de shifter iets niet goedzit.

Kan ook niets vinden op internet van vergelijkbare problemen.
2 omhoog schakelen werkt overigens alleen met de duim, niet met de wijsvinger.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Mad Wally schreef: zo 4 april 2021, 11:34
Foxc schreef: zo 4 april 2021, 11:22 Kan de hele slag maken. Beide kanten op. Lijkt wel alsof er in de shifter iets niet goedzit.

Kan ook niets vinden op internet van vergelijkbare problemen.
2 omhoog schakelen werkt overigens alleen met de duim, niet met de wijsvinger.
Verrek, ik probeer het nu en inderdaad... met duim omhoog werkt gewoon :o :-q geen idee waarom het gisteren bij meerdere keren proberen niet lukte maar blijkbaar toch niet goed doorgedrukt. Thanks!
Plaats reactie