Fox 15qr steekas afstellen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Sebastian3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 11:49

Goedemorgen,middag, avond,

Ik hoop een makkelijke vraag:

Deze week voor mijn vriendin de Canyon Neuron WMN 7.0 binnen gekregen. Gisteren die fiets verder opgebouwd. Alleen kom er niet helemaal uit met het afstellen van de steekas op de Fox 34 rythm. Bij mijn eigen fiets ( YT Jeffsy ) met dezelfde vork zit er een een "moer" aan de rechterzijde met uitsparingen rondom die je kunt draaien totdat je de hendel mooi op de gewenste positie vast kunt zetten ( zie foto ). Alleen bij de fiets van mijn vriendin zitten er maar 3 uitsparingen in de "moer" waar ook de 3 tanden in vallen. Je kunt de moer daarom ook maar op één positie zetten. En niet draaien totdat je de hendel mooi op positie kunt zetten. Mis ik nu iets...?

Alvast bedankt.

Groeten,



Sebastian

Eerste drie foto fiets vriendin, laatste foto mijn fiets
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sebastian3 op do 8 april 2021, 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik kan er niks uit maken. Je foto is en te donker en onscherp :~
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ken alleen het tweede systeem, met de gekartelde en genummerde ring.
Maar dit lijkt me een gevalletje waarbij de handleiding weleens duidelijkheid zou kunnen verschaffen? ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Sebastian3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 11:49

Ik heb de eerste foto even vervangen door een betere, en nog 2 extra toegevoegd.... In de handleiding is er helaas niets over te vinden :~
Gebruikersavatar
HenkMuilwijk
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 20:07
Mijn mountainbike: Cube Stereo Hybrid 140 HPC SLX

Mischien heb je hier wat aan.
https://www.youtube.com/watch?v=1U674WmrgUo

Of deze.
https://www.youtube.com/watch?v=frwLp7hJOVQ

Tja ook ik heb weer wat geleerd. :-q
Laatst gewijzigd door HenkMuilwijk op do 8 april 2021, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn fietsje mag vies worden.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja vreemd. Deze ken ik ook niet :(
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ook niet als de as erin heb gedraaid je de hendel terug klapt en uit trekt, en zo tov de as kan verdraaien ,?, of misschien induwen om hem tov de as te verdraaien ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Sebastian3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 11:49

Nee, alles al geprobeerd. Alles is verder ook exact hetzelfde als mijn eigen fiets. Behalve die moer die het verstellen op mijn fiets wel mogelijk maakt... :~ Als de hendel nou gewoon met de juiste spanning omhoog of naar achteren zou staan, dan was het geen probleem. Maar die wijst nu naar voren.. :evil:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Maak eens een foto van de steekas ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Sebastian3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 11:49

Afbeelding

Deze is hetzelfde als mijn eigen fiets. Je kunt de kop ook niet uittrekken en daardoor een slag verzetten o.i.d. :~
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3296
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En indrukken en dan draaien?
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Het lijkt op de foto dat er een inbus moet passen op de steekas. Wellicht die aandraaien?
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Is de vork nieuw en recent gekocht? Ik zou namelijk gewoon eens de leverancier contacten. Als de vork 2e hands is, zou ik eens kijken of je bij Fox een vraag kunt indienen.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Sebastian3 schreef: do 8 april 2021, 11:24 Goedemorgen,middag, avond,

Ik hoop een makkelijke vraag:

Deze week voor mijn vriendin de Canyon Neuron WMN 7.0 binnen gekregen. Gisteren die fiets verder opgebouwd. Alleen kom er niet helemaal uit met het afstellen van de steekas op de Fox 34 rythm. Bij mijn eigen fiets ( YT Jeffsy ) met dezelfde vork zit er een een "moer" aan de rechterzijde met uitsparingen rondom die je kunt draaien totdat je de hendel mooi op de gewenste positie vast kunt zetten ( zie foto ). Alleen bij de fiets van mijn vriendin zitten er maar 3 uitsparingen in de "moer" waar ook de 3 tanden in vallen. Je kunt de moer daarom ook maar op één positie zetten. En niet draaien totdat je de hendel mooi op positie kunt zetten. Mis ik nu iets...?

Alvast bedankt.

Groeten,



Sebastian

Eerste drie foto fiets vriendin, laatste foto mijn fiets
Afbeelding
Met de nieuwe fox assen stel je hem af met de inbus (4mm) aan het uiteinde van de as, hier zichtbaar op de foto. Hendel los, inbus een stukje verdraaien (je voelt klikjes) en dan de hendel weer vast, totdat je de juiste positie hebt.
Sebastian3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 18 maart 2018, 11:49

Beetje late reactie......Maar dat was het inderdaad ( Canyon zelf kwam er niet uit... :wink: )!
Top, bedankt
Plaats reactie