Cassette probleem HELP

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Sram heeft narrow wide derailleurwieltjes. Dat schijnt nodig te zijn maar gaat natuurlijk erg gemakkelijk mis bij het plaatsen nw keting, wisselen wiel oid. En je ziet het ook nog eens niet omdat alles zwart is.

Vandaar die randen.

Dus oude ketting erop, nw derailleurwieltjes aan te bevelen.
RobND
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 30 augustus 2020, 20:15

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal morgen eens kijken of de schakel juist zit maar daar ga ik wel vanuit. ( heb hem niet zelf gemonteerd maar de specialized dealer) Ik zal komende week proberen veel km's te maken op het vlakke en kijken of het inslijten wat helpt, anders toch maar de die van Sunrace proberen. Moet wel zeggen dat dit " probleem" wel echt een tegenvaller is. Hiervoor een Giant gehad, 8 jaar lang en nog nooit iets met de tandwielen of ketting gehad. Deze fiets is 3 x zo duur en na een half jaar al problemen. Nouja, nogmaals bedankt voor de reacties en ik hoop dat het vanaf nu alleen maar beter wordt.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

RobND schreef: za 10 april 2021, 20:17Deze fiets is 3 x zo duur en na een half jaar al problemen. Nouja, nogmaals bedankt voor de reacties en ik hoop dat het vanaf nu alleen maar beter wordt.
Om deze reden gaan er steeds meer mensen terug naar 11-speed of zelfs 7/8/9 speed. Hoe dichter die kransjes op elkaar zitten, hoe nauwer alles luistert en dat merk je.
Waar woke is, is vuur
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Makkelijk schreef: za 10 april 2021, 20:26
RobND schreef: za 10 april 2021, 20:17Deze fiets is 3 x zo duur en na een half jaar al problemen. Nouja, nogmaals bedankt voor de reacties en ik hoop dat het vanaf nu alleen maar beter wordt.
Om deze reden gaan er steeds meer mensen terug naar 11-speed of zelfs 7/8/9 speed. Hoe dichter die kransjes op elkaar zitten, hoe nauwer alles luistert en dat merk je.
Dat vind ik wel kort door de bocht. Ik vind de xt 12 speed ook na een jaar met twee kettingen en nooit nastellen nog steeds even strak schakelen als op dag één. En dat is zeker beter dan 10 speed en lager.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie