TRP-Spyre

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
RobertG8
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 8 juli 2020, 20:50
Mijn mountainbike: beter dan ik

Heb de Spyre op een krom stuur met Sram Rival grepen. Kabels; Jagwire road pro bike kit. Strak afgesteld goede remblokken, werkt uit de kunst.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16798
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier twee gravelracers met Spyre remmen in gebruik. Eentje met Sora hendels en Jagwire CEX kabels, de andere met Rival en remkabels zonder opdruk.
Beiden remmen prima, de Rival-fiets nog net wat "scherper" dan de andere maar ik heb het vermoeden dat dat in de (beter ingeremde) blokken zit en niet in de kabels.

Je kunt de afstand van de blokken tot de schijf in principe op twee manieren afstellen/verkleinen, door de kabelspanning op te voeren of door de blokjes met de inbussleutel in te draaien.

Met de kabelspanning moet je een beetje opletten, want je wilt dat ze aangrijpen op het punt dat de hevel op de caliper op de optimale stand staat. Daar kun je nog eens naar kijken, volgens mij staat het in de manual beschreven en anders is het zeker op internet te vinden.
Daarnaast is "compressionless housing" kabel aan te raden, alles wat die kabel samendrukt is verloren remkracht.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Precies wat Kermit zegt, dus. Dus nogmaals: doe nou eerst eens een plaatje van je remmen, voor je (dure) nieuwe kabels gaat kopen. Met Shimano-kabels is echt niks mis.
Vorsprung durch Pedantik.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie