Ongewenste dropper

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als het een nieuwe fiets is, dus nog in de garantieperiode: nauwkeurig op (laten) meten, zowel de pen als het frame. Zit er een in van de twee teveel afwijking van de nominale maat zou je een vervanging van dat onderdeel verwachten... dus pen en/of frame :o

Een te krappe pen is nog tot daar aan toe, betaalbaar te vervangen, maar een te ruim frame blijft met elke zadelpen problemen geven en de mogelijke oplossingen met een blikje ertussen o.i.d. zijn natuurlijk maar lapmiddelen. Dat kun je doen als er geen sprake van garantie meer is, maar bij een nieuw frame/fiets hoort de zadelpen gewoon zonder kunstgrepen of extreem vast aangedraaide klem op z'n plek te blijven.

Dat gezegd hebbende, mijn ervaring is wel dat de meeste frames ietwat aan de ruime kant zijn. Meestal nog wel binnen de toleranties, dus de pen blijft gewoon op z'n plek met een fatsoenlijke klem en niet bizar hard aandraaien. Maar ik heb ook al twee keer een frame terug gestuurd omdat de pen er zowat dwars in paste, waarschijnlijk had er een dronken Chinees aan de ruimer gezeten :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Onnem
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 13 juli 2016, 20:32

Ik heb inmiddels alles goed schoon gemaakt met ontvetter, en daarna buis en zadelpen ingesmeerd met Mucoff carbonpasta.
En zie daar: na een rondje van 30 km, niet meer gezakt.

Nog een paar keer kijken, maar het lijkt erop dat carbonpasta het probleem verhelpt.
Bedankt voor de tips!
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Zie😏
Canyon Neuron CF9 2022
Plaats reactie