Nieuwe Rockshox Judy lek?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Chef9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 23:01

Vorige week een nieuwe fiets gehaald met Rockshox Judy vork. Na het eerste ritje van 30km zag ik al dat de stanchions nat waren. Vandaag een wat langere rit van 78 km gedaan. De stanchions waren zo nat dat de olie/vet via de vorkpoten naar beneden liep. Kan dit normaal zijn voor een nieuwe vork of is deze gewoon lek en is een reparatie nodig?

Alvast bedankt!



Afbeelding
Laatst gewijzigd door Chef9 op za 24 april 2021, 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Ik ben geen voorvorken expert, maar heb wel verschillende nieuwe fietsen gekocht.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Mogelijk te veel olie af fabriek, maar ik zou toch even teruggaan naar de winkel, of hij nu lek of te vol is. Zo kan er ook olie op je remmen komen, met alle gevolgen van dien.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dit is inderdaad teveel olie dat eruit komt! Terug naar de verkoper. En je niet laten afschepen: Ja, het wordt vanzelf minder als de olie op is...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Chef9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 23:01

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal contact opnemen met de verkoper. Fiets in Duitsland gekocht door gebrek aan voorraad in Nederland. Niet bepaald makkelijk om even snel langs te gaan. Maar goed dat had ik van te voren kunnen bedenken :D

Wat de reactie van de verkoper is laat ik weten.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Succes!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Probeer anders te regelen of je hem direct naar Rockshox Nederland mag sturen, dan heb je hem aan het eind van de week wel weer terug. Misschien is dit mogelijk
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Marke schreef: zo 25 april 2021, 17:50 Probeer anders te regelen of je hem direct naar Rockshox Nederland mag sturen, dan heb je hem aan het eind van de week wel weer terug. Misschien is dit mogelijk
Ja, is de moeite waard.
Situatie uitleggen enz.
Als de vork uiteindelijk toch op dezelfde werkbank terecht komt, zal het geen probleem zijn.
Maar wanneer jouw fietsmerk, of de duitse importeur andere afspraken hebben, dan wordt het een ander verhaal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Chef9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 23:01

Thanks! Ik zal dit eens voorstellen. Zou een hoop schelen.

*Gaat hier om een Trek Procaliber btw
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Is het aan beide kanten te zien of maar aan 1 kant?

In het deel waarin de stanchions bewegen zit normaal maar heel weinig olie, alleen bedoeld voor smering (5 ml per poot). Het lijkt erop dat er bij jou veel meer in zit.

Als het alleen rechts is dan lijkt het erop dat er olie uit de demper in de onderpoot lekt.
Chef9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 23:01

Het komt uit beide kanten

https://ibb.co/9GwWzBM
Afbeelding
Chef9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 23:01

Vandaag een mail terug vanuit Trek Benelux. Ik kan de fiets/vork ter reparatie aanbieden bij de dichtstbijzijnde Trek dealer.

Bedankt voor deze tip!
Chef9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 23:01

De vork bleek inderdaad niet goed te zijn. De lokale Trek dealer heeft hem teruggestuurd naar Rockshox ter reparatie. Al met al blij met deze service van Trek Benelux en de lokale Trek dealer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Blij met de service, we zijn 3 weken verder :-{
Heb je een fiets te leen gekregen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Het is natuurlijk lang wachten, maar er zijn tijden geweest dat service bij de grens stopte. Dan hielden ze serie nummers bij en alleen Nederlands gekochte producten werden van service voorzien.
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Chef9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 23:01

Geen fiets te leen gehad. Maar het is gelukkig niet m'n enige fiets. Alles beter dan het aanbod van de Duitse dealer:

Kon de fiets brengen (heen en weer 400km) zouden ze de vork eruit halen, dan versturen naar Rockshox, zou naar verwachting minimaal 4 weken duren. En dan zouden ze hem daarna wel naar mijn huis sturen via de post.
Plaats reactie