Magura hs33 rem schieten door

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Bandenvreter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 19:03

Hoi leden
ik heb een 2de hands fiets gekocht en als ik hard knijp in de magura hs33 rem schiet de spanning van de remhendel door en moet ik ze weer met de adjust knop naar de + draaien is dit te maken? en hoe? alvast bedankt
Bandenvreter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 19:03

dit is het model rem alleen dan volledig in het zwart maar dat zal vast niet uitmaken
https://i.postimg.cc/rwSG7v8b/magura-hs ... -right.jpg
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Dat kan een paar oorzaken hebben.
- remblokken naast velg
- lucht in leiding
- breuk in brug
En ik ben vast iets vergeten. Heb je een foto van de rem die het niet doet? Zowel remgreep als bij het wiel😉
Lekker fietsen!
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Bij mij was het schroefdraad van de rode 'stelmoer' versleten destijds. Kan het daar aan liggen? Heb het schroefje met palletje waar het omheen draait destijds vervangen. Kon die onderdelen los aanschaffen.
Bandenvreter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 19:03

Hoi leden
ik heb even beter gekeken en inderdaad is het rode stelschroefje versleten ik heb al even gezocht op internet maar ik kan nergens vinden waar ik deze kan bestellen ook mijn fietsenmaker kan ze niet leveren heeft iemand een idee? 2de hands mag ook :-q
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Ergens halverwege https://www.rad-lager.de/bremsehs.htm
Staat dat dat rode wieltje niet meer gemaakt wordt. Dus zoeken. Of zoals ze aangeven, een m6 moertje monteren.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Bandenvreter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 19:03

https://postimg.cc/s1mSYzgb
ik heb dit nu maar hoe bedoelen ze vervangen met een m6? ik zie niet echt een manier om het zo te maken
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Heb nog ff verder gezocht, en vind dan dat je kan zoeken op " magura hs33 tpa kit".
Dan vind je plekken waar ze nog wel te krijgen zijn. En vervanging in aluminium.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Bandenvreter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 19:03

ik heb ook nog even gezocht en ik denk dat ik de oplossing heb het wieltje lijkt van kunststof dus dan zit het draad van het staafje er waarschijnlijk nog op en dan kan ik denk ik een kartelmoer gebruiken?
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Bandenvreter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 19:03

ik ga maandag proberen het stel moertje los te maken met wat smeer olie ik zat ook te denken als dat niet werkt zou ik het dan met een aansteker kunnen verwarmen zodat het kunst stof uitzet?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Bandenvreter schreef: za 1 mei 2021, 19:51 ik ga maandag proberen het stel moertje los te maken met wat smeer olie ik zat ook te denken als dat niet werkt zou ik het dan met een aansteker kunnen verwarmen zodat het kunst stof uitzet?
Denk dat kunststof eerder smelt dan uit gaat zetten. Op de site hierboven genoemd staat ook een complete hendel: https://trial-world.com/en/rim-brake-sp ... blade.html

Even contacten of dit leverbaar is voordat je de huidige helemaal onbruikbaar hebt?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

n.b. misschien met secondelijm vastzetten op de gewenste positie?
Bandenvreter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 19:03

sorry voor het laat reageren maar ik heb het draad van de versteller naar m5 gesneden een rondje gemaakt van een even dik stukje kunststof en wat isolatie tape op het draad gedaan en nu werkt het weer
Bandenvreter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 23 januari 2021, 19:03

en in het kunststof natuurlijk ook m5 getapt
Plaats reactie