Thule EuroClassic G6 929 & Thule XXL wheel straps

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Ik heb 2dehands een amper gebruikte Thule EuroClassic G6 929 fietsendrager op de kop kunnen tikken die lang genoeg is om de wielbasis van m'n fiets toe te laten.

De wheel straps passen nog net. Ik zou echter wat meer "reserve" willen hebben. Weet iemand of de Thule XXL fatbike wheel straps compatibel zijn met deze fietsendrager en ik deze dus kan vervangen? Dat zou namelijk ideaal zijn. Ik vind nergens iets terug over de compatibiliteit.

https://www.thule.com/en-be/bike-rack/a ... s-_-985000
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kun je dat niet opmaken uit de handleiding bij je link..? Kun je vergelijken met de drager en straps die je nu hebt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

De straps hebben andere bevestigingspunten, dat gaat dus niet passen, staat ook niet in de lijst met compatible modellen.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Knakker29 schreef: vr 30 april 2021, 21:32 De straps hebben andere bevestigingspunten, dat gaat dus niet passen, staat ook niet in de lijst met compatible modellen.
Edit: ik heb een andere EC G6 -> die van jou lijkt inderdaad andere bevestigingsogen te hebben.
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Ik heb deze straps ook op mijn oude Thule Euroway G2 drager gezet. De oude straps waren te kort voor mijn nieuwe bike met langere wielbasis.
Mijn drager staat ook niet in de lijst met compatible modellen, maar ze passen er prima op. Op die lijst staan volgens mij alleen dragers die nog leverbaar zijn.
De XXL wheelstraps zijn 21 mm breed en worden simpel bevestigd met een (6mm) boutje en een moertje (met een kunststof ring onder de kop van de bout). Als jouw oude straps net zo breed zijn en ook zo bevestigd zijn zal het wel passen, denk ik.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

De uitsparingen van de Euroway en XXL straps lijken op elkaar, bij de Euroclassic ziet het er net wat anders uit (zie onder).
Misschien dat je het met wat gefröbel passend kunt maken op een manier dat het ook nog stevig genoeg vastzit, of niet.

Afbeelding
Plaats reactie