Welke kettingbladen op een RaceFace Ride XC?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Ik ben nog lang niet toe aan nieuwe kettingbladen, maar ik wil wel graag weten welke kettingbladen ik op mijn RaceFace Ride XC kan zetten als ik er wel aan toe ben.

De kettingbladen op mijn crankstel zitten met 4 boutjes vast, en er staan 3 setjes BBB bladen op B2B die je moet bevestigen met 4 boutjes... Gaat dit gewoon passen, m.a.w. is de maatvoering voor kettingbladen gewoon standaard of heeft elke merk/crankstel ook nog een eigen maat waarop ik moet letten?
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

4 gaatjes past onderling prima.
Xtuv
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 23 januari 2003, 23:07
Mijn mountainbike: Cannondale Jekyll
Contacteer:

Dat zijn geen setjes op BBB.. zijn losse bladen, maar in verschillende maten. Je moet er dus 3 apart bestellen.
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Xtuv schreef:Dat zijn geen setjes op BBB.. zijn losse bladen, maar in verschillende maten. Je moet er dus 3 apart bestellen.
Ah ok, ik begreep na snel doorlezen (nu zie ik ook dat het losse bladen zijn) dat het setjes waren, maar ik weet in ieder geval nu wel dat het dus gewoon gaat passen...
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Is het tegenwoordig niet meer nodig om de steek te controleren voor dat je zo maar nieuwe bladen koopt :~
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

http://www.branfordbike.com/chains/chains2.html#item12

Lees dat even. Ik heb persoonlijk geen ervaring met bbb bladen maar wel met RF bladen en het lijkt me stug dat bbb bladen in de buurt komen van de RF bladen qua slijtage. Die RF sleten bij mij nauwelijks. Ik dacht dat Kleine Eskimo niet zon beste ervaringen had met een bbb voorblad omdat het al heel snel versleten was maar dat weet ik niet zeker.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

RF deed 't bij mij erg goed.
BBB ook, maar dat is al meer dan een jaar geleden.
Blackspire ook erg fijn, maar net als RF een beetje prijzig. Vraag me zelfs af of 't niet om hetzelfde product gaat.
TA is een goed alternatief, maar iets minder duurzaam dan RF. Ook iets betaalbaarder.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie