Nobby Nic tubeless

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Lekken bij het ventiel kan op drie dingen duiden: Niet meer afsluitend velglint, niet goed zittend ventiel of een gescheurde velg. Hij staat na een nacht nog vol. Als je nu tijdens een rit weer een lege band krijgt is het waarschijnlijk het laatste. Het kan maar zo dat je dat pas merkt als je je wiel echt gaat belasten. Bijvoorbeeld op ruw terrein en door strakke bochten. Fingers crossed.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

@ nederbelg2

Je latex was uitgewerkt.
Die dikke proppen in je latex was het spul dat je band had moeten afdichten.
Het natte spul is water dat achterblijft als de latex is uitgewerkt.
Door bij te vullen verdun je dus je nieuwe latex met het oude water.
Dat heb jij meerdere keren gedaan, dus de laatste latex was 1:3 verdund.
Geen schijn van kans dat dat nog werkt als het nodig is.
Bij een lek, of bij een ruwe afdaling.
Jouw buitenband is tijdens je ritje over de rotsen los gekomen vd velg en de verdunde latex kon de boel niet meer afdichten.

Dus nooit bijvullen, maar altijd eerst de oude nattigheid er uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 12 mei 2021, 12:43 Jouw buitenband is tijdens je ritje over de rotsen los gekomen vd velg en de verdunde latex kon de boel niet meer afdichten.
Dus nooit bijvullen, maar altijd eerst de oude nattigheid er uit.
de latex zat er ~10 maanden in, wat denk je is de levensduur?
het was een mix van decathlon sealant (oud) en vittoria sealant (nieuw)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

3 maanden max.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat spul vd Decathlon heeft een blauwe gloed. Is synthetische latex en minder geschikt.
Pitstop van Vittoria is wel echte latex, maar veel ammoniak.

Beste ervaringen heb ik met de gewone latex van Notubes.
De Race dicht beter af, maar is veel sneller uitgewerkt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Twee soorten door elkaar is ook geen goed idee en oppompen met co2 kan er voor zorgen dat je levensduur terug gaat naar 1 dag.. Mijn ervaring met Stan latex is wel dat je die 3 maanden haalt, maar soms gooi ik er dan zelfs wel wat bij. Heb ook wel eens 6 maanden zonder problemen gereden.. maar 10 maanden is veels te lang..
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Plaats reactie