Rockshox Reverb Stealth vast na installatie

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Ook Peter schreef: vr 7 mei 2021, 20:14 Voordeel? Daardoor moet ik m afhankelijk van kou of hitte instellen, een kabel is makkelijker. Verder geen klachten, maar dat een voordeel noemen vind ik kortzichtig.
Zo goedemorgen, met je verkeerde been uit bed gestapt? Laat ik “voordeel” dan speciaal voor jou vervangen voor “verschil” :

Het enige VERSCHIL is de instelbare snelheid op de remote.

Ik vind dat een voordeel......
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Thomson gaat langzaam als je de remote half indrukt.
En snel als je de remote helemaal indrukt.
En boterzachte bediening vd remote.
Groot nadeel vd Thomson is de beperkte slag van 125mm.
(Vind ik)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik herhaal mijn suggestie die volledig genegeerd is: hoe strak staat je zadelpen klem?
Als jij die veel te strak zet dan zakt die pen niet.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ter uwer informatie...
leon23128 schreef: do 6 mei 2021, 20:00Edit: de dropper zit op dit moment los in mijn frame, dus een te strak aangedraaide zadelpenklem kan het ook niet zijn..
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik moet zo laat niet meer op het forum zijn.... :(
Excuus
leon23128
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:28

Vanochtend nog een laatste poging gedaan, nogmaals de hydraulische leiding volledig doorgespoeld (en terug). Zonder succes. Dropper uit het frame gehaald; maakte zoals verwacht ook geen verschil.

Ik heb het opgegeven, vanmiddag gaat-ie terug naar Mantel.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Hilhoven schreef: vr 7 mei 2021, 21:32 ...

Zo goedemorgen, met je verkeerde been uit bed gestapt? Laat ik “voordeel” dan speciaal voor jou vervangen voor “verschil” :

Het enige VERSCHIL is de instelbare snelheid op de remote.

Ik vind dat een voordeel......
Haha, gewoon lekker kritisch er bovenop niets persoonlijks. Heb mijn aandeel Reverbs gehad, en er is er is er nog steeds één, en onderhouden. Technisch zijn ze OK want zelf te onderhouden, maar de weersafhankelijkheid heeft me ook andere droppers leren kennen.
Lekker fietsen!
leon23128
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:28

Dit weekend de dropper terug gekregen van Mantel: het was inderdaad toch een kwestie van goed ontluchten. Snap niet zo goed wat ik dan fout deed, maar goed.

Dropper zit nu in het frame, gaat op en neer. Maar: er zit wat rotationele speling in de zadelpen. Dit komt intern uit de dropper. Ik heb er nog niet (echt) mee gefietst, dus weet niet in hoeverre ik dit ga merken.

Is dit normaal bij een dropper post?
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

leon23128 schreef: zo 16 mei 2021, 14:01 Dit weekend de dropper terug gekregen van Mantel: het was inderdaad toch een kwestie van goed ontluchten. Snap niet zo goed wat ik dan fout deed, maar goed.

Dropper zit nu in het frame, gaat op en neer. Maar: er zit wat rotationele speling in de zadelpen. Dit komt intern uit de dropper. Ik heb er nog niet (echt) mee gefietst, dus weet niet in hoeverre ik dit ga merken.

Is dit normaal bij een dropper post?
Die speling is gebruikelijk bij de Reverb, en ze zijn inderdaad erg gevoelig voor wel of niet goed ontluchten.
Plaats reactie