Rockshox Reverb Stealth vast na installatie

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gewoon goed ontluchten.
Zorg dat de ontluchtings nippel vd remote boven zit en beweeg de remote ook tijdens het ontluchten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Superstom schreef: vr 7 mei 2021, 09:17 Oh. Ik heb een aantal jaar geleden heel kort een reverb stealth gehad maar ik kan me niet herinneren dat je niet aan de luchtdruk mocht komen. Maar ik lees ook in het service manual dat de druk in die dingen 300 psi moet zijn dus het lijkt me sterk dat je ze te hard op kan pompen. Dat is wel wat anders dan mijn specialized dropper die het voor elkaar krijgt om de hele fiets een stukje op te tillen bij het omhoog knallen als je hem meer dan 25 psi oppompt.

Ja, dan blijft er niks anders over dan terug sturen denk ik.
Dit type C1 is idd anders dan de oude A1/B1 versie.

@TS mss dat het service manual je nog inzicht geeft? https://www.sram.com/globalassets/docum ... nglish.pdf maar anders zou ik 'm retour sturen.
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

zit de koppelling waar de slang aan de dropper zit wel 100% goed aangedraaid
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

leon23128 schreef: vr 7 mei 2021, 08:56 Ook met enige kracht duwen geeft 0.0 beweging.
Wat bedoel je precies met deze zin?

Je moet er toch gewoon op gaan zitten zodat hij naar beneden gaat? Of is dat bij Rockshox anders?
leon23128
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:28

Net nog even proberen te ontluchten met de speed setting op full slow. Zag nog een enkel luchtbelletje voorbij komen, verder niks. Ik ben er vrij zeker van dat er nu echt geen lucht meer in het systeem zit. Meerdere keren de olie van de ene naar de andere kant geflushed, remote op het hoogste punt, remote bewogen, op de leidingen getikt.. geen luchtbel meer te bekennen.

Slang lijkt goed aan de dropper bevestigd te zitten; hier ben ik verder ook niet aan geweest.

Er op zitten of er met de hand flink op leunen geeft hetzelfde resultaat: niks.

Ondertussen Mantel gemaild of zij nog suggesties hebben; anders gaat-ie terug. Als ik een vervangende heb test ik die eerst maar buiten de fiets, voordat ik weer een avond bezig ben met de leiding door het frame heen friemelen..
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Heb je geprobeerd om het te bedienen bij full fast?
leon23128
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:28

Ja, na bleeden de setting veranderd naar 'full fast'. Geen resultaat.
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Als je remote en leiding goed ontlucht zijn, dan zou ik toch even checken of de aansluiting van de leiding naar de dropper goed aangesloten zit ( zoals iemand hiervoor al aan had gegeven).
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Overigens, ik had laatst hetzelfde met een reverb die ik geserviced had. Was ook geen beweging in te krijgen. Bleek dus ook dat ik de leiding niet goed ontlucht had. Terwijl ik hier niet aan gewerkt had en desalniettemin de boel vooraf aan de installatie toch ontlucht had. Tweede keer ontluchten verhielp het probleem, ondanks dat ik er van overtuigd was dat ik het goed had gedaan.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Wat ben ik toch blij met mijn mechanische brand-X... :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

leon23128 schreef: vr 7 mei 2021, 11:03 Ja, na bleeden de setting veranderd naar 'full fast'. Geen resultaat.
Heb je tijdens het ontluchten ook de remote af en toe bediend?
Mijn ervaring is dat er graag ergens een luchtbel blijft hangen.
En een luchtbel in het systeem is hetzelde als een slap kabeltje, je drukt op de remote, maar er gebeurt niets.

Vraag me nog steeds af waarom RS dit hydraulisch doet.
Van al mn droppers (Thomson, OneUp en Reverb) gaat juist de hydraulische remote vd Reverb het zwaarst....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Het enige voordeel is de instelbare snelheid op de remote
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Voordeel? Daardoor moet ik m afhankelijk van kou of hitte instellen, een kabel is makkelijker. Verder geen klachten, maar dat een voordeel noemen vind ik kortzichtig.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Test de dropper zonder remote als u het probleem wilt diagnosticeren.
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 7 mei 2021, 19:35 Vraag me nog steeds af waarom RS dit hydraulisch doet.
Ik hou van hydraulisch, behalve bij koud weer, als het langzamer gaat dan ik liever heb, maar ik denk dat ik daar een oplossing voor heb.
Ik moest € 0,04 oring vervangen na 4 jaar, goedkoper dan het vervangen van een kabel.
Laatst gewijzigd door void op vr 7 mei 2021, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

+1 ze kunnen betrouwbaar worden in de goede handen maar zijn wel temperatuurgevoelig, en dat blijft een nadeel.
Lekker fietsen!
Plaats reactie