Vering onderhoud / service beurt locaties

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
maartendd
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 15 juli 2020, 16:26

Intro:
Ik heb een Cube stereo 120 pro (2020) nu doe ik meeste onderhoud zelf.
Alleen 1 ding nog niet eerder gedaan en dat is service buurtjes aan de vering (vork als demper).
Normaal zou ik dat doen via de fietsenmaker. Maar nu het ding, mijn fietsenmaker is nogal druk en is qua service erg achteruit gegaan.
Verkopen was geen probleem maar kleine probleempjes oplossen duurde gewoon dagen tot weken omdat het zo druk is. Dus uiteindelijk zelf maar alles gaan doen, en ondertussen de fiets al aardig aangepast.

Huidig probleem:
Waar zou je het beste terecht kunnen voor vering onderhoud ? of toch maar zelf doen ?.

Cube Vlaardingen heeft bijna 2 maanden wachtrij voordat je al geholpen wordt. laat staan de service beurt, want de demper sturen ze op en vork onderhoud doen ze wel. De 2 lokale cube dealers doen dat sowieso niet en sturen alles op. Nu is er alleen zoals ik van hun begreep al een hele onderdelen te kort dus alleen de service punten van rockshock krijgen de eerste aanleveringen en ook hier is er een aardige wachtrij.

Ik kom uit regio rotterdam.

Vork: RockShox Judy Silver TK Air, 130mm
(vork wilt niet meer in lock, opzicht niet erg want gebruik die echt bijna nooit maar pas toen ik het wel wilde doen werkte het niet meer).
Demper: Manitou Radium Expert RL
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Stukje naar beneden scrollen of even zoeken et voila ;)

viewtopic.php?f=9&t=134628

viewtopic.php?f=22&t=111219
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Brian van Reefo's ff een berichtje sturen. Vriendelijke gast, snel hulp en prima prijzen.

https://reefos.nl/
⛧⛧⛧
Plaats reactie