Carbon beschadigingen voorkomen bij bevestiging dakdragers

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Neil CB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 juli 2004, 11:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Ik heb wellicht een wat verouderde set Thule dakdragers, maar ik vrees altijd dat door het bevestigen, wat natuurlijk redelijk strak dient te gebeuren, ik beschadigingen maak op mijn carbon frame.

Onlangs dacht ik dit te kunnen oplossen met deze beschermer, echter bedekt deze niet het gehele frame waardoor er toch direct contact blijft tussen de grijparm en het frame. Afbeelding

Afbeelding

Nu los ik het op met een simpele doek, maar ik denk dat dit beter kan. Zelf dacht ik bijvoorbeeld aan een soort van (schuim)rubber matje oid, maar tot op heden niks geschikts kunnen vinden.

Iemand de zelfde ervaring en wellicht de oplossing ?
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Andere drager! Een Thule Upride is beter geschikt. Maakt geen contact met je mooie frame! Lijkt mij geen slechte investering als je vaak de fiets op het dak hebt.
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Buisisolatieschuim van de bouwmarkt, te krijgen per meter of zo :) En in verschillende maten, maar misschien is die onderbuis wat te dik
Gebruikersavatar
Neil CB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 juli 2004, 11:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Dank voor de tips, ik ga even spelen met dat buis isolatie schuim. Mocht dat niet echt werken, dan is misschien die Thule upride wel een fijne upgrade.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat buisisolatie schuim is niet stevig genoeg voor deze toepassing, daar duw je gaten in.
Probeer een stukje neopreen.

Eigenlijk is deze klemconstructie ruk, frame wordt niet hoog genoeg gesteund.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie