Nieuwe bike, derailleur problemen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
vlugge rakker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 24 september 2020, 12:24

Ik heb vandaag mijn nieuwe bike binnengekregen, een radon jealous 8.0. Ik vind het een supermooi ding, maar ik merkte al snel dat de derailleur tegen de spaken aan loopt wanneer ik naar de laagste paar versnellingen schakel. Ik heb wat geëxperimenteerd met de stelschroeven, maar dat had geen effect. Volgens mij is de derailleurhanger verbogen, maar ik heb hier totaal geen verstand van. Weten jullie misschien meer? En als ik de hanger moet vervangen, welke moet ik dan hebben? Het is btw een sram gx1*12.
Daarnaast, als dit vervangen moet worden, wie moet ik dan aansprakelijk stellen? De fabrikant of de transport dienst?
Alvast bedankt!

"https://m.pinkbike.com/photo/20748308/"
"Afbeelding"

(Ik hoop dat jullie die foto's kunnen zien, geen ervaring hiermee :D )
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Het lijkt er wel op ja maar een foto iets meer recht van achter zou het beter zichtbaar maken. Kan eigenlijk bijna niet anders als de derailleur tegen de spaken komt. Ik zou even contact opnemen met Bike-Discount.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kan niet meer op ma 7 juni 2021, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Iets is scheef, dat is duidelijk.

Ik kan het niet goed genoeg zien op de foto maar het lijkt ook wel alsof die hanger scheef gemonteerd zit.
Kun je dat checken?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride