Past deze SRAM NX 11v groep op mijn Trial 8?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
TJ-No6
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 21:45

Hallo allemaal,

Ben aan het onderzoeken of ik mijn Cannondale Trial 8 kan uitrusten met deze SRAM NX 11v groep (incl. cassette) aangeboden op dit forum door Alien...

Alien wees mij er op dat ik 2 dingen moest checken, en noob als ik ben vraag ik hier om hulp..

1. Op mn Trial momenteel een Sunrace 12-32 8-speed. Ik moest checken of er een spacer zat om een bredere cassette te huisvesten, nu heb ik niet echt een idee waar ik naar zoek, dus hier een foto

Afbeelding

2. Ten tweede zei Alien "hoogstwaarschijnlijk heb je een BSA standaard bottom-bracket, dat betekent dat je niks aan de pressfit (perspassing) lagers hebt die ik aanbied, maar een passende lagerset zult moeten kopen." - Iemand die dit kan bevestigen?

bedankt!
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Specs die ik eerder zag, repten van 7v cassette. Bij Bikester zie ik 8v SunRace (en op de foto ook), op een Shimano Tourney FH-TX505 naaf (op de foto…?). Dat gaat wel lukken. 😎👍🏻
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een 8 speed cassette (HG) is net zo breed als een 12 speed (HG)
Sram NX is HG, dus dat past zonder spacer.

Ik lees dat die Cannondale een BSA73 heeft. Dus je hebt een BB lager nodig dat past in een BSA73mm en waarin het crankstel van je keuze past.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

ThaSingleTrackMastah schreef: di 8 juni 2021, 23:17 Een 8 speed cassette (HG) is net zo breed als een 12 speed (HG)
Sram NX is HG, dus dat past zo der spacer.

Ik lees dat die Cannondale een BSA73 heeft. Dus je hebt een BB lager nodig dat past in een BSA73mm en waarin het crankstel van je keuze past.
9, 10 & 11 hebben dezelfde breedte...denk toch dat 8 iets smaller is. De naafbody's voor 8 enerzijds en 9/10/11 anderzijds zijn ook niet identiek.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, 8 is ook even breed.
7 is smaller.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
TJ-No6
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 21:45

ThaSingleTrackMastah schreef: di 8 juni 2021, 23:17 Ik lees dat die Cannondale een BSA73 heeft. Dus je hebt een BB lager nodig dat past in een BSA73mm en waarin het crankstel van je keuze past.
Dus deze BSA 68-73mm die Alien had geadviseerd zou dan toch kloppen?



Thanks allemaal trouwens voor de reacties!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens mij heeft Alien aardig wat kennis op fietsgebied, dus daar zou ik wel op vertrouwen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tuurlijk. Daarom zeg ik het ook.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie