Achterrem Shimano sponzig
-
- All rounder
- Berichten: 83
- Lid geworden op: za 20 juli 2019, 10:27
Het is ook erg belangrijk dat beide remzuigers precies even ver naar buiten komen, dat was bij mij het probleem (Shimano remmen).
- markindealpen
- Mountainbike Junk
- Berichten: 220
- Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
- Mijn mountainbike: UHR
Dit werkt echt goed, dank !!Elvander schreef: ↑vr 11 juni 2021, 15:21 Er is nog zo'n topic waarin een filmpje staat van een bleedmethode waarbij de olie van boven naar beneden loopt met de schroef/nippel van de klauw er uit.
Dat deed het 'm bij mij. Mijn achterrem had ook de bekende Shimano oppompsituatie.
Met die methode is mijn acherrem nu net zo hard als voor en grijp ook op hetzelfde punt aan.
Ik ga het topic even voor je opzoeken.
Dit topic is het, filmpje staat op blz 3 (of de directe link: https://www.youtube.com/watch?v=piWBVDh1pTE)
viewtopic.php?f=9&t=150279&start=30
Ik heb het uiteindelijk 2x gedaan en ik ben er nu dus tevreden mee.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Kona Big Honzo DL
Kona Rove st
-
- Moderator
- Berichten: 16709
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Zou die methode ook werken als je de ontluchtingsnippel wel laat zitten, en er een slangetje op duwt wat in een opvangpotje eindigt?
Of beperkt de nippel de doorstroomsnelheid teveel om nog effectief te zijn (lees: alle mogelijke luchtbellen mee te nemen).
Ik hou niet zo van dat geknoei
Of beperkt de nippel de doorstroomsnelheid teveel om nog effectief te zijn (lees: alle mogelijke luchtbellen mee te nemen).
Ik hou niet zo van dat geknoei
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2132
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Ook met die nipper eruit stroomt het niet heel snel hoor.
Wel duidelijk vlotter dan met losgedraaide nippel.
Als je het boven een teiltje, bakje of kartonnen doos doet valt het alleszins mee.
Naar mijn idee is het belangrijkste dat de olie goed de laatste restjes lucht mee kan nemen en dat je de klauw goed kunt bewegen/draaien.
Ik heb het gewoon in de huiskamer gedaan ivm koud weer toen en dat leverde geen knoeiboel op.
Latex/nitril handschoentjes zijn wel prettig bij dit klusje.
Succes.
Wel duidelijk vlotter dan met losgedraaide nippel.
Als je het boven een teiltje, bakje of kartonnen doos doet valt het alleszins mee.
Naar mijn idee is het belangrijkste dat de olie goed de laatste restjes lucht mee kan nemen en dat je de klauw goed kunt bewegen/draaien.
Ik heb het gewoon in de huiskamer gedaan ivm koud weer toen en dat leverde geen knoeiboel op.
Latex/nitril handschoentjes zijn wel prettig bij dit klusje.
Succes.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Denk dat het wel gaat via de nippel en een slangetje in een potje.kermit schreef: ↑di 22 juni 2021, 14:03 Zou die methode ook werken als je de ontluchtingsnippel wel laat zitten, en er een slangetje op duwt wat in een opvangpotje eindigt?
Of beperkt de nippel de doorstroomsnelheid teveel om nog effectief te zijn (lees: alle mogelijke luchtbellen mee te nemen).
Ik hou niet zo van dat geknoei
De remleiding is immers het dunste deel van het systeem.
Hij zei dat hij bang is voor vuil dat via de nippel in de remklauw komt.
En laat vervolgens de olie UIT de remklauw lopen... dus gewoon te lam om de nippel en een slangetje te gebruiken
Wat hij wel goed doet is de remklauw los vh frame en draaien en tikken. Dat is bij de achterrem erg belangrijk.
Zo'n remklauw met holtes en kanaaltjes is een ideale plek voor luchtbellen.
Voor "hangt" de klauw aan de remleiding en gaat het vaker "vanzelf" goed.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar zo kan het dus ook.
Zelf ga ik van onder naar boven, omdat lucht makkelijker omhoog gaat dan naar beneden.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.