welke compressor?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

#Skraleanjers
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

KTManiac schreef: zo 13 juni 2021, 16:06 Slangen en koppelingen zijn altijd troep bij die bouwmarkt compressortjes.
Maar goed, simpel genoeg toch om dat te vervangen voor goed spul?
Heb ik gedaan en dat kost dan zo ongeveer hetzelfde als wat het hele compressortjes gekost heeft.
Maar dan is 't iig wel goed. :-q

Zoals eerder gezegd, kijk eens bij HBM. Komen regelmatig leuke aanbiedingen voorbij.
Dat valt wel mee met de slangen en koppelingen , aangeschaft bij de lidl incl extra koppelingen en verloopjes en werken prima , lekken niet , en werken al 7 jaar :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Da's mooi. :-q
Ik vergeet 9 van de 10 keer m'n compressor uit te zetten en die sloeg met de koppelingen die er op zaten regelmatig 's nachts aan.
Had ik geen last van (gehoor apparaatjes op het nachtkastje), maar m' n vrouw wel.
Goede koppelingen en slang er op en hij blijft keurig op druk zonder aan te slaan.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Kijk hier eens. https://www.hbm-machines.com/producten/ ... mpressoren


Kan je echt zo'n Low Noise apparaat aanraden. Heb zelf die Hyundai van 50 liter
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb jaren geleden voor nog geen zes tientjes zo'n ding gekocht wat volgens mij onder allerlei merknamen op de markt is, bij mij staat er "Roda" op maar hij lijkt als twee druppels water op deze:
Afbeelding

Daar heb ik een lange slang en een pistool met drukmeter bij gekocht en daarmee bleef ik nog onder de €100,-
Ik doe er precies mee wat jij beschrijft, tubeless banden monteren, de autobanden op druk houden, af en toe wat schoonblazen. Voor dat doel een prima ding. Zoals met veel zaken zijn er natuurlijk betere opties, maar die kosten ook (heel wat) meer.

Da's een keuze, voor mij voldoet dit compressortje perfect aan het doel :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

kermit schreef: ma 14 juni 2021, 10:09 Ik heb jaren geleden voor nog geen zes tientjes zo'n ding gekocht wat volgens mij onder allerlei merknamen op de markt is, bij mij staat er "Roda" op maar hij lijkt als twee druppels water op deze:

Daar heb ik een lange slang en een pistool met drukmeter bij gekocht en daarmee bleef ik nog onder de €100,-
Ik doe er precies mee wat jij beschrijft, tubeless banden monteren, de autobanden op druk houden, af en toe wat schoonblazen. Voor dat doel een prima ding. Zoals met veel zaken zijn er natuurlijk betere opties, maar die kosten ook (heel wat) meer.

Da's een keuze, voor mij voldoet dit compressortje perfect aan het doel :)
Bij mij staat er 'Ferm' op, maar verder is ie identiek. Heb 'm al minstens 10 jaar en gebruik 'm voor dezelfde klusjes als Kermit. Heeft geen onderhoud nodig en doet nog altijd wat ie moet doen: blazen. :-q

Heb er 2 spiraalslangen op aangesloten: 1 met een pistool met drukmeter voor het oppompen van banden (auto en fiets, incl. tubeless maken) en 1 blaaspistool voor het schoon of droogblazen.
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

Een tijdje geleden bijgaande compressor aangeschaft voor het gebruik met een spijkerpistool en kleine klusjes in de schuur.

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... compressor

functioneert prima, en het geluid is zeer acceptabel.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Zo'n Low Noise vind ik de meerprijs dubbel en dwars waard. Kan nu zonder problemen ook 's avonds die compressor gebruiken, zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik klachten uit de buurt krijg. En niet geheel onbelangrijk, ook prettig voor m'n eigen oortjes.

Wat ik niet een tweede keer zou kopen is zo'n kant en klaar setje met een klein luchtslangetje, blaaspistool, en bandendrukmeter etcetera. Op den duur wil ik nog een keer een goede haspel die zelf op rolt. Dat instap setje is echt rommel.
Plaats reactie