Spaken; DT Competition verschillen, en keuze voor trailwielen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Dat laatste is dus gezever; je vraagt om een duidelijke verklaring terwijl iedereen nét langs elkaar heen praat. TSTM noemt ergens iets over een hoek v.d. spaak, en vanaf daar wordt er over en weer met een losse term gesmeten zonder duidelijke inhoud of onderbouwing.
Allemaal prima, maar daar leert niemand iets van.
Ik lees dan liever een compleet verhaal, onderbouwd met berekeningen en goede bronnen, om er een sluitend verhaal van te maken.
En da's denk ik nog niet zo makkelijk, want iets met hoeken, iets met spaakrek, resulterende max spaakspanning, ga zo maar door.
Interessante materie, en dat vinden meerdere wielbouwers denk ik. Het blijft toch een beetje een detaillistische nerd-hobby, dat spaken :winkie:
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Wat wel top is; binnen no time een hoop reacties, en als je een beetje filtert, een heleboel goed advies!
Spaken zijn besteld, en heb erg zin om deze set op te gaan bouwen!
Nogmaals hartelijk bedankt voor alle input :-q :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Veel plezier bij het bouwen. :-q
En het rijden :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie